۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۱۵۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

کمبود مربی و نبود حمایت های مالی مهم‎ترین مشکل برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان کمبود مربی متخصص در زمینه قرآن کریم و نبود حمایت های مالی از فعالیت های قرآنی در سیستان و بلوچستان را مهم ترین مشکل قرآن آموزی در این استان عنوان کرد.
کمبود مربی و نبود حمایت های مالی مهم‎ترین مشکل برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم

حجت الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، گفت: این استان زمینه مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی در میان نسل جوان دارد اما متاسفانه در حال حاضر کمبود مربی و نبود حمایت های مالی انجام فعالیت های قرآنی و آموزش قرآن کریم را از طریق نهادهای مختلف با مشکل روبه رو کرده است.

  

وی افزود: کمبود مربیان متخصص، کمبود کتب آموزشی و همچنین نبود حمایت های مالی از جمله مهم ترین مشکلات آموزش قرآن کریم در سیستان و بلوچستان هستند و انجام وقف های قرآنی و همکاری خیران از راهکارهای موثر افزایش فعالیت های قرآنی در سیستان و بلوچستان است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که در حال حاضر 70 موسسه قرآنی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته  270 میلیون تومان برای انجام فعالیت های قرآنی مختلف در سیستان و بلوچستان هزینه شده ولی با توجه به افزایش جمعیت در این استان و وجود تعداد عظیمی از جمعیت جوان این هزینه و تعداد موسسات قرآنی برای انجام فعالیت های قرآنی مختلف در سیستان و بلوچستان کافی نیست.

 

 حجت الاسلام بزمانی برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن، جز خوانی، برگزاری محفل انس با قرآن و کمک به برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی را از جمله مهم ترین برنامه های قرآنی انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

 

وی افزود: با توجه به این که هزینه جاری موسسات قرآنی و هزینه انجام برنامه های مختلف قرآنی افزایش یافته است سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی قادر به پرداخت هزینه های فعالیت های قرآنی در استان نبوده و همکاری خیران وانجام وقف های قرآنی در این زمینه ضرورت پیدا کرده است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان در پایگاه های اوقات فراغت و موسسات قرآنی دوره های مختلف قرآن آموزی به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد، گفت: استقبال نوجوانان و جوانان سیستان و بلوچستان از برنامه های قرآنی بسیار خوب است.

 

حجت الاسلام بزمانی افزود: با وجود مبلغان اعزامی و مبلغان مستقر 670 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان در پایگاه های اوقات فراغت و مساجد روش های مختلف آموزش قرآن کریم را به گروه های سنی مختلف آموزش خواهند داد.

 

وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در روزهای ماه مبارک رمضان برای جوانان و نوجوانان خبرداد و گفت: به برگزیدگان در این مسابقات جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و علاوه بر این به شرکت کنندگان در دوره های قرآنی گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد./968/ت302/ب

ارسال نظرات