۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۱۱۵۷۱
رییس جمهور در ضیافت افطاری ایتام فرهیخته کمیته امداد امام خمینی (ره):

دولت کمک به ایتام و خانواده های بی سرپرست را وظیفه خود می داند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری در مراسم افطار ایتام فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: دولت کمک به ایتام و خانواده هایی را که به دلیل مشکلات، توان سرپرستی و اداره خانواده خود را ندارند، وظیفه و افتخار خود می داند.
مراسم افطار ايتام فرهيخته و نخبه تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم افطاری که در فضایی صمیمی و آکنده از مهر و محبت با ایتام و کودکان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت:در طول تاریخ بسیاری از کسانی که در دوران کودکی و یا نوجوانی سختی های یتیمی را دیده و لمس کرده اند، به رشد و کمال بیشتری رسیده اند.


رییس جمهوری با بیان این مطلب که اشرف مخلوقات عالم و برترین انسانها یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص) در دوران کودکی پدر و سپس مادر خود را ازدست دادند و به مقام و منزلتی رسیدند که همه فرشتگان عظمت و بزرگی آن حضرت را در عرش اعلا دیدند،‌ افزود: در اسلام و قرآن توجه فراوانی به احسان به ایتام شده است و بهترین خانه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام ، خانه ای است که در آن به یتیمی، احسان و نیکی شود.

دکتر روحانی ضمن قدردانی از کمیته امداد خمینی(ره) در کمک به کودکان بی سرپرست و خانواده های تحت پوشش این کمیته در کشور، تصریح کرد: خداوند را سپاسگزارم که امشب من و همراهانم، میهمان سفره ایتام و کمیته امداد هستیم .

رییس جمهوری افزود: همه قدمهایی که امام خمینی (ره) برای اسلام، مسلمانان و این کشور برداشت، مهم و ارزشمند هستند و دستور تاسیس کمیته امداد یکی از آن قدم های ارزشمند می باشد.

در ابتدای این مراسم که دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور حضور داشتند، حسین انواری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن خیر مقدم گزارشی از اهداف و برنامه های کمیته امداد ارائه کرد.

همچنین گروه سرود دانش آموزان پسر و دختر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سرودی را در حضور رییس جمهوری اجرا کردند. رییس جمهوری و هیات همراه همچنین از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که در حاشیه این مراسم برپا بود ، بازدید کردند. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات