۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۱۵۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مهجوریت قرآن در میان جامعه دانشگاهی نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه نگاه به قرآن و قرآن آموزی در جامعه دانشگاهی ضعیف است، گفت: در حال حاضر قرآن و آموزه های آن در میان جامعه دانشگاهی مهجور مانده است و این مهجوریت برای آینده جامعه علمی و نخبه در کشور بسیار نگران کننده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید برتر دانشگاه های خراسان جنوبی در طرح ضیافت اندیشه با بیان این که متاسفانه بیشتر اعضای جامعه دانشگاهی با قرآن و آموزه های آن بیگانه هستند، گفت: متاسفانه در حال حاضر مهجوریت قرآن در میان جامعه دانشگاهی به حدی است که در بیشتر موارد شاهد هستیم یک دانشجوی دارای تحصیلات عالی قادر به درست خوانی قرآن نبوده و با مفاهیم قرآنی آشنایی چندانی ندارد.

 

وی با بیان این که باید تعداد واحدهای درسی دانشجویان در حوزه های مرتبط با قرآن و معارف دینی افزایش یابد، گفت: در حال حاضر برای انس بیشتر جامعه دانشگاهی با قرآن کریم و آموزه های آن باید نگاه دانشگاه و نهادهای فرهنگی و مذهبی دانشگاه در زمینه های پژوهش علمی و محتوایی در زمینه قرآن افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که جامعه دانشگاهی در زمینه تولید علم و جنبش نرم افزاری علوم پیشگام هستند، گفت: جامعه دانشگاهی نه تنها باید در تولید علوم تجربی و انسانی بلکه در زمینه تولید علوم قرآنی هم باید پیشگام باشند و سعی کنند در حوزه معارف قرآنی هم مانند سایر حوزه های علمی دستاوردهای زیادی داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که باید حقیقت و روح قرآن در دانشگاه ها برای دانشجویان تبیین شود، گفت: تا زمانی که باطن و روح قرآن برای دانشجو تبیین نشود او به غلط از قرآن دور شده و نه تنها با آموزه های قرآنی مانوس نخواهد بود بلکه به دلیل شبهه پراکنی گروه های مختلف علیه قرآن و عدم آشنایی درست با شأن نزول آیات با آن به مخالفت آشکار خواهد پرداخت.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر دانشجویان و بعضی از افراد در جامعه دانشگاهی از قرآن و محافل قرآنی فراری هستند و همنشینی با جامعه قرآنی و معارف این کتاب آسمانی را مقدس مابی یا خشک مذهبی بودن تلقی می کنند درحالی که تمامی آیات قرآن در زندگی برای انسان سرشار از نور و هدایت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که تمامی قرآن سرشار از آموزه های ناب برای اهل علم است، گفت: توجه به قرآن و آموزه های علمی قرآن اهل علم و جامعه دانشگاهی را از انواع آفت های علمی و خسران در امام نگه می دارد.

 

وی افزود: تا زمانی که یک حرکت گسترده برای انس بیشتر دانشجویان و جامعه دانشگاهی با قرآن صورت نگیرد و نوای دلنشین کلام وحی در دانشگاه ها طنین انداز نشود جامعه علمی ما فاصله زیادی با آموزه های مذهبی خواهند داشت که بی توجهی به این موضوع و عدم پیشگیری از آن در درازمدت موجب بی دینی و الحاد در دانشگاه شود و موجب می شود نظریه های مختلف علمی در زندگی انسان جای خدا را گرفته و انسان را در ظلمت گمراهی غوطه ور کرده و نهلیسم یا پوچی گرایی را در میان جامعه علمی ترویج کند. /968/پ202/ب

ارسال نظرات