۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۱۱۵۹۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دوری جوانان از مساجد سبب درگیر شدن آنها با معضلات اجتماعی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نتیجه دوری جوانان از مساجد درگیر شدن بیشتر آنها با معضلات اجتماعی است، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مساجد دانست.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست مديران فرهنگي به مناسبت ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی صبح چهارشنبه در جمع مدیران فرهنگی استان، با تأکید بر استفاده از ظرفیت های معنوی ماه رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان‌ ماه نزول برکت و ماه گشوده شدن درهای رحمت به روی بندگان و آمرزش گناهان است.

 

وی اضافه کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن انسانها در چشمه زلال غفران الهی فرصتی برای آمرزش خود مییابند و میهمان ضیافت الهی هستند.

 

امام جمعه بجنورد ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تقویت باورها ذکر و اظهار کرد: رمضان ماه رحمت و برکت بوده و خداوند متعال در این ماه به بندگان مخلص خود برای دستیابی به تقوا کمک می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) رمضان ماه رحمت و برکت بوده و حتی خواب روزه‌دار در این ماه نیز عبادت است، افزود: در این ماه مبارک تسلط شیطان بر انسان ضعیف می شود لذا باید همه برای تقویت بعد معنوی خود تلاش بیشتری داشته باشیم و خود را برای دیگر ماه های سال بیمه کنیم.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی در ادامه ماه رمضان را فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مسجد دانست و گفت: تجربه نشان داده هر موقع که جوانان و نوجوانان به مساجد نزدیک‌تر باشند در زندگی مؤفق‌تر خواهند بود اما نتیجه دوری جوانان از مساجد درگیر شدن بیشتر آنها با معضلات اجتماعی است.

 

وی اظهارداشت: در گذشته والدین آن چنان اصول و فروع دین را به فرزندان می‌آموختند که در ذهن آنها می‌‌ماند و با تکرار در عمل هیچ گاه از یاد آنها نمی رفت اما امروزه پدران و مادران توجه کافی به تربیت دینی فرزندان خود ندارند و تذکر دادن‌هایی که در گذشته جایگاه خوبی داشت امروز در جامعه جایگاه کمرنگی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: انتظار می‌رود با برگزاری برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان، زمینه ترویج بیش از پیش معنویت در جامعه به ‌ویژه در بین جوانان فراهم شود و در این راستا نه تنها ادارات و سازمان‌های دولتی بلکه خود مردم نیز باید مشارکت و همراهی مناسبی را داشته باشند.

 

وی با بیان این که در ماه میهمانی خدا باید هر فرد با تقویت باورهای درونی و مذهبی، اخلاق‌مداری را پیشه کند، گفت: برخورد شایسته و خداپسندانه در همه رفتارهای فردی و اجتماعی می‌تواند از جمله مصداق‌های بارز اخلاق‌مداری باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همانگونه که در آیات و روایات نیز تأکید شده باید با اصول و مبانی قرآن خود را عجین کنیم زیرا اگر قرآن و آموزه های الهی با گوشت و خون انسان عجین شود جدا شدن آن از انسان غیرممکن خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه معنویت است و باید در این ماه روحیه نشاط را در جامعه حاکم کرد، گفت: اگر لوح دل خود را پاک کنیم همه زیبایی‌های عالم را می‌بینیم و این ماه مبارک فرصت ارزنده ای برای پاک کردن روح و جان از پلشتی ها و نازیبایی ها است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات