۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۱۱۵۹۹
امام جمعه بابل:

فروپاشی بنیان خانواده هدف دشمن از ترویج مواد مخدر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: مواد مخدر موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است و مسائل بسیار سختی را به جامعه تحمیل کرده است.
امام جمعه بابل

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی بابل با اشاره به هفته  مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که نه تنها جامعه ایران بلکه جامعه جهانی را با چالش سنگینی مواجه کرده است که خوشبختامه اهمیت این موضوع مورد توجه ویژه ای از سوی مسؤولان به خصوص وزارت کشور قرار گرفته است.

 

وی با برشمردن چالش های بزرگ جهانی خاطرنشان کرد: بشر امروز با بحران های بزرگ اجتماعی روبه رو شده که یکی از آنها بحران فقر و دیگری بحران نابودی محیط زیست است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل، سومین بحران جهانی را تهدیدات هسته ای اعلام کرد و گفت: متأسفانه امنیت جهانی با انباشت انواع سلاح های هسته ای از سوی برخی از کشورهای جهان در معرض خطر قرار گرفته است.

 

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود افزود: چهارمین خطر امنیتی در جهان موضوع گسترش استعمال به موادر مخدر است که موجب نگرانی های جهانی را پدید آورد.

 

حجت الاسلام روحانی به تعداد بالای معتادان به مواد مخدر در دنیا اشاره و تصریح کرد: طبق آمار سازمان ملل در دنیا بالغ بر 250میلیون نفر آلوده به مواد مخدر هستند و ده میلیون قاچاقچی هم در این راه به فعالیت می پردازند.

 

وی ادامه داد: سود خالص جریان مواد مخدر در دنیا بین پانصد تا ششصد میلیارد دلار است و گردش مالی که در این زمینه صورت می گیرد نزدیک به چهار هزار و پانصد میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 

این استاد حوزه علمیه از کار افتادن نیروی فعال جامعه و تحمیل هزینه های گزاف تبعات اعتیاد را از جمله نگرانی ها دولت ها در زمینه موادر مخدر بیان کرد و گفت: سود و گردش بالای مالی مواد مخدر موجب شکل گیری باندهای مخوف، پیچیده و بین المللی مواد مخدر شده است.

 

وی افزود:  باندهای تهیه، حمل و توزیع موادر مخدر در دنیا سعی می کنند تا با گسترش و متنوع سازی در مواد مخدر هر روز سود و منافع بیشتری رت کسب کنند که متأسفانه قرار گرفتن ایران در کنار بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر تهدید جدی علیه ما است.

 

امام جمعه بابل به آمار اعلام شده معتادان به مواد مخدر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور تا دو میلیون معتاد در کشور وجود دارد که این آمار زنگ خطری برای  کشور ما است.

 

وی با اظهار نگرانی از رشد کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: بسیار عجیب است که قبل از ورود آمریکایی ها به افغانستان مقدار تولید مواد مخدر در این کشور بالای 180 تن بوده است، اما این آمار در حال حاضر به بیش از هزار تن رسیده است.

 

حجت الاسلام روحانی به تنوع مواد مخدر و به وجود آمدن مواد مخدر صنعتی اشاره و تصریح کرد: دشمنان ملت ما سعی می کنند با ترویج انواع موادر مخدر موجب از هم پاشیدگی و پیوست جامعه ما شوند و نیروی فعال ما را نابود سازند.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: مواد مخدر موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است و مسائل بسیار سختی را به جامعه تحمیل کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه خواستار شکل گیری عزمی ملی با حضور همه آحاد برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز شد و گفت: امروز شاهد پایین آمدن سن مبتلایان به مواد مخدر هستیم و این مسأله به مدارس ما هم کشیده شده است.

 

وی افزود: گرایش زنان و دختران، وجود مواد مخدر در مدارس و خوابگاه های دانشجویی و گرایش به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی از نگرانی ها جدی ما از وضعیت امروز جامعه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خواستار توجه جدی خانواده ها در این زمینه شد و تصریح کرد: والدین و خانواده ها باید توجه بیشتری نسبت به آشنایی و پیشگیری از ابتلا به این بلای خانمان سوز داشته باشند و مسؤولان نیز جدی تر با این موضوع برخورد کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات