۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۶۱۲
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد؛

انحراف گام به گام راهبرد اصلی شیطان

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این که راهبرد شیطان این است که افراد را گام به گام به گناه بکشاند، گفت: نخستین گناهی که در عالم اتفاق افتاد غرور بود، گناه، معصیت و مخالفت از هر فردی باشد مورد مذمت قرار گرفته و خشم خدا را دارد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص)، ‌گفت: در این ماه درهای رحمت، مغفرت و بخشش گشوده شده است که باید از آن نهایت بهره را برد؛ از این رو رسول‌الله(ص) می‌فرمایند «در ماه رمضان درهای در آسمان باز می‌شود که غیر از این ماه دیگر باز نمی‌شود».

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که گناه همانند سم و آتش برای روح و وجود فرد است، خاطرنشان کرد: در روایت آمده «بدترین گناه گناهی است که صاحبش آن را کوچک و سبک بشمارد»؛ کسی که در ارتکاب به گناه از مردم حیا نکند از خدا نیز حیا نمی‌کند.

وی افزود: سیاست شیطان این است که افراد را گام به گام به گناه بکشاند، همانند معتادانی که از یک نخ سیگار شروع کرده و اکنون معتاد قهاری شده‌اند، در روایت آمده «برای یک دروغ گناه هفتاد زنا نوشته می‌شود و بوی تعفنی از او به بالا می‌رود که هفتاد هزار فرشته او را لعن می‌کنند».

برخی زن را کلفت خانه می‌دانند

خطیب توانای کشور با بیان این‌که در روایت آمده «در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر بوده و کارآیی آن‌ها کم می‌شود»، یادآور شد: شیاطین دو نوع هستند، ‌یک شیطان جنی(ابلیس) است که به سبب غرور بر حضرت آدم(ع) سجده نکرد و 6 هزار سال عبادت او نابود شد.

وی تصریح کرد: نخستین گناهی که در عالم اتفاق افتاد غرور بود، گناه، معصیت و مخالفت از هر فردی باشد مورد مذمت قرار گرفته و خشم خدا را دارد، یک لحظه غرور شیطان را از قرب الهی دور کرد پس چگونه می‌شود انتظار داشت که هفتاد سال فرد مغرور باشد ولی به بهشت برسد، در روایت آمده «اگر ذره‌ای فرد غرور داشته باشد هرگز به بهشت نمی‌رود».

حجت‌الاسلام فرحزاد دلیل دعوا و درگیرهای خانوادگی میان زن و شوهر را تکبر، غرور و منیت افراد دانست، گفت: منیت مادر تمام بت‌ها است، ما باید بت ساز را بشکنیم نه خود بت که سنگ و چوبی بیش نیست.

کمک کردن در منزل یکی از عبادت‌های بزرگ به شمار می‌آید

وی بیان داشت: شیطان را غرور و تکبر زمین زد، یک سر سوزن در وجود پیامبر(ص) غرور و تکبر راه نداشت، ایشان جزو خدمتگزاران خانه بودند که از لباس شستن تا دوشیدن حیوانات را انجام می‌دادند، متأسفانه برخی در خانه زن را کلفت می‌دانند، کار کردن در خانه تکبر فرد را می‌شکند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: عبادت تنها ذکر نیست، یکی از عبادت‌های بزرگ کارکردن در خانه است، برخی از مرد‌ها در خانه دست به سیاه و سفید نمی‌زنند که این نوعی از غرور است، چرا که خود را بالاتر از دیگران می‌‌بیند، دعوا زمانی شروع می‌شود که یکی خود را از دیگری بالا و برتر ببیند.

وی افزود: در روایت آمده «کسانی که اخلاق تند دارند نمی‌توانند در بهشت با پیامبر(ص) هم نشین شوند»، اختلافات، درگیری‌ها و دعواها سر منیت‌ها است که باید از خدا بخواهیم ما را از این خصلت بد خلاص کند، غرور مرکب شیطان است./993/پ202/س

 

ارسال نظرات