۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۶۴۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یازدهمین جشن گلریزان در تبریز و تحریر کل قرآن کریم در شب ولادت کریم اهل بیت(ع) از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در نشست هماهنگی برای برگزاری یازدهمین همایش گلریزان تبریز اظهار داشت: خیران با نیت های خالص خود توفیق پیدا کرده اند تا عمل نیک آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد را انجام دهند که خیر و ثواب اخروی و رضایت خداوند را به دنبال دارد.


وی افزود: این زندانیان ناخواسته دچار خطا و جرم غیرعمدی از جمله ورشکستگی، مهریه و تصادف شدند که آزادی این نوع افراد کار خیر و خداپسندانه است.


حجت الاسلام شریفی خاطر نشان کرد: وجوهی که مردم کمک می کنند باید بر اساس نیت آنها خرج شود مبالغ همایش گلریزان شامل آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده های زندانیان است که باید مشخص باشد.


رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه اجرای کامل بیمه شخص ثالث و تمدید به موقع آن موجب کاهش پرونده های جرایم غیر عمد می شود اظهار داشتند: با فعالیتهای ستاد دیه استان در سال گذشته به لحاظ میزان جمع آوری کمک های مردمی با 14 میلیارد ریال در کشور مقام نخست را بدست آورد.


مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: 180 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شامل 31 نفر دیه فوت منجر از تصادفات رانندگی، 10 نفر جرح تصادف رانندگی، 2 نفر حوادث کارگاهی شبه عمد، 39 نفر پرداخت مهریه،111 نفر صدور چک بلامحل و 13 نفر نفقه در زندان های استان بسر می برند.


حجت الاسلام حمزه علی محرمی اظهار کرد: این تعداد از زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت بیش از 34 میلیارد ریال روز عید سعید فطر از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده بازمی گردند. سال گذشته با 14 میلیارد ریال اعتبار 143 زندانی جرایم غیر عمد در استان از زندان آزاد شدند.


حسین نجاتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست متعهد به کمک 15 میلیارد ریالی به جشن گلریزان شد و گفت: 2 میلیارد ریال از این مبلغ از طرف شرکت مس آذربایجان و بقیه توسط خانه صنعت و معدن، انجمن صنایع، اتاق بازرگانی، مجامع صنفی و صنعتی، اداره کل استاندارد و شرکت شهرک های صنعتی مساعدت می شود.


مدیر کل زندان های آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ستاد دیه برای جلوگیری از آسیب به خانواده های زندانیان جرایم غیرعمد استان و کاهش این آسیب ها و تبعات مختلف در جامعه اقدام به آزادسازی زندانیان می کند.


میرعلی اکبر بنی هاشمی اظهار کرد: 310 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در زندان های هشت گانه استان زندانی هستند که 206 نفر از آنها شامل کمک های ستاد دیه هستند و در آینده پس از تکمیل فرایند شامل کمک های ستاد دیه استان خواهند شد.


گفتنی است، یازدهمین همایش گلریزان 23 تیر امسال  بعد از افطار در مجتمع صدرای تبریز با حضور خیران ، همیاران حقوق بشر و مردم نوع دوست تبریز  برگزار می شود.


تحریر کل قرآن کریم در شب ولادت کریم اهل بیت(ع)


خوشنویسان تبریزی آیات قرآن کریم را همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) تحریر می‌کنند. این مراسم همزمان بابرگزاری نمایشگاه قرآن کریم با حضور بیش از 700 هنرمند خوشنویس در نمایشگاه بین‌‌المللی تبریز برگزار می‌شود و طی آن هنرمندان خوشنویس کل آیات قرآن کریم را با خودکار به شیوه نستعلیق تحریر می‌کنند.


گفتنی است، در این مراسم همچنین از قرآن خوشنویسی شده با خودکار که سال گذشته همزمان با شب قدر و با حضور 605 هنرمند خوشنویس در محل مصلای حضرت امام خمینی (ره) تحریر شد رونمایی می‌شود.


این برنامه با حضور رده‌های سنی مختلف و با همکاری معاونت هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزشگاه خوشنویسی با خودکار فتحی برگزار می شود.


بازارچه ماه رمضان در مسجد کبود دائر می شود


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران از برپایی بازارچه ماه رمضان در مسجد کبود خبر داد و اظهار داشت: این بازارچه با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) دائر می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح جامع جشن رمضان با رویکرد مشارکت مردمی در سراسر استان اجرا می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری طرح جامع جشن رمضان به صورت مردم محور این است که مشارکت مردم در برنامه های ماه مبارک بیش از پیش افزایش یابد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، ده ها برنامه متنوع از سوی این نهاد برگزار خواهد شد، گفت: ارائه سفره های افطاری در مساجد، ثبت نام از حامیان ایتام و دریافت جیره خشک، کفارات، زکات فطریه و کمک به مستمندان از مهمترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان امسال است.


وی تصریح کرد: طرح های اکرام، طاها، محسنین، کوثر، یاسین و شفاء نیز در راستای جذب هرچه بیشتر کمک ها و حمایت های خیران و حامی یابی طرح های مشارکت مردمی در این ماه برگزار می شود.


تولید نرم افزار «رو به آسمان» در تبریز

 

نرم افزار«رو به آسمان» به همت کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار(تخصصی مهدویت) استان آذربایجان شرقی در دست تولید است. این نرم افزار نگاهی مختصر به چهل حدیث در مورد دعا را خواهد داشت و در آن احادیثی از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در باب دعا و اثرات آن بیان شده است.


آداب و آثار دنیوی و اخروی دعا کردن، تاثیر بسم الله الرحمن الرحیم در رد نشدن دعا، قبول شدن دعای شخص روزه دار در لحظه افطار، لحظات استجابت دعا و ... از جمله موضوعات احادیثی است که در این نرم افزار گردآوری شده است. این نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن همراه می باشد.


گفتنی است، این نرم افزار با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی تولید می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات