۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۱۱۶۷۳
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

شرط بهره‌مندی از فضایل ماه رمضان نیت خالص است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، گفت: ثواب اصلی از آن کسانی است که حقیقت ماه رمضان را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: رمضان ماه برکت، رحمت و آمرزش، بهترین ماه ها در نزد خداوند، ساعاتش بهترین ساعات، خواب مؤمنان عبادت، ضیافت الهی، ماه میهمان خدا، یک شب برابر هزار شب، دعاهای مؤمنان مستجاب و نزول قرآن است.
 
 
 
وی افزود: تمام کتاب های آسمانی قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است چنان چه حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.
 
 
 
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد به طوری که در روایات اسلامی از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است چنان که حضرت امام باقر(ع) می فرمایند هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
 
 
 
وی با بیان این که فضایل و ثواب هایی که برای ماه رمضان و روزه داری ذکر شده غیر قابل وصف و توصیف است، اضافه کرد: ثواب اصلی از آن کسانی است که حقیقت این ماه عظیم الشان را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند.
 
 
 
حجت الاسلام فخری خاطر نشان کرد: افرادی که قرآن را تلاوت می کنند ولی به آیات و احکام آن عمل نمی کنند و از روزه داری تنها رنج گرسنگی و تشنگی را تحمل می کنند به وسیله گناه، تأثیر روزه را از بین می برند.
 
 
 
وی افزود: در این ماه باید تمام اعضاء و جوارح روزه باشند و تنها تشنگی و گرسنگی راه به جایی نمی برد چنان که پیامبر اکرم(ص) به زنی که با زبان روزه کنیز خود را دشنام می داد فرمودند: چگونه روزه داری و حال آن که کنیزت را دشنام می دهی؟ روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را افزو بر این دو، مانع کارها و سخنان زشت که روزه را بی اثر می کنند قرار داده است، چه بسیارند کسانی که گرسنگی می کشند.
 
 
 
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: خداوند متعال روزه داران را در ماه رمضان، از اهل کرامت قرار داده است بنابراین انسان برای بهره مندی هر چه بیشتر از برکات و فضایل این ماه باید نیت خود را خالص کنند.
 
 
 
وی اظهار داشت: ماه رمضان یکی از با فضیلت ترین ماه ها در طول سال نزد خداوند متعال و تنها ماه قمری است که نام آن در قرآن کریم ذکر شده است.
 
 
 
حجت الاسلام فخری با بیان این که رمضان ماه نزول قرآن و از مبارک ترین ماه های سال است، تأکید کرد: در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و عبادت در یکی از شب های آن یعنی شب قدر، بهتر از عبادت در هزار ماه است.
 
 
 
وی با اشاره به این که خداوند سبحان در این ماه وعده استجابت دعا به بندگان خود را داده است، ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای مؤمنان است که دست های نیارمند خود را به آسمان بلند کرده و برای شیعیان که از هر سو چه از لحاظ تسلیحاتی و چه از لحاظ فرهنگی تحت هجوم دشمنان هستند دعا کنند./1302/ت302/ب4
ارسال نظرات