۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۱۶۹۹
معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه:

رمضان راه ایمان و تقوا را هموار می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت های الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می کند.
ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام صفدر محمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه چهارشنبه شب بعد از افطار در مراسم جمع خوانی قرآن که در مصلا امام خمینی ارومیه با حضور پرشور مردم برگزار شد، به رعایت تقوای الهی اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رمضان تقوای خود را نگه داشتن و مراقبت کردن از خویش است.

 

وی افزود: قرآن کریم در ابعاد گوناگون و مختلفی به تقوا اشاره و از بعد های گوناگون آن را مورد بررسی قرار داده است که این امر نشان گر اهمیت و ضرورت آن است بنابراین مردم به ویژه مسلمانان باید حدود الهی و تقوا را رعایت کنند.

 

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه ادامه داد: ماه مبارک رمضان، فلسفه تقوا است و چنان چه فردی تقوا پیشه کند باعث می شود تا خداوند متعال درهای رحمت، مغفرت و رزق و روزی خود را از زمین و آسمان شامل حال بندگان خود نماید.

 

وی اضافه کرد: آرامش، افزایش رزق و روزی حلال، اولاد صالح و داشتن پدر و مادر صالح و نیکوکار از برکات عظیم تقوا است.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: اهل تقوا، اهل بصیرت هستند و چنان چه فردی بخواهد حق را از باطل بشناسد و دچار انحرافات نشود باید تقوای الهی پیشه کند زیرا به یاد خدا بودن و با خدا بودن عامل اصلی رهایی انسان از انحرافات دنیوی و اخلاقی است.

 

وی با بیان این که اگر فرد تقوا را خالصانه انجام دهد سبب افزایش قدرت تشخیص او می شود، گفت: فرد اهل تقوا می تواند با تمسک به خداوند و بهره گیری از آیات نورانی کتاب هدایت از مشکلات زندگی خود گره گشایی کند.

 

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه اظهار کرد: ماه رمضان بهترین و مناسب ترین راه برای تمرین بندگی خداوند است که اگر این تمرین به خوبی انجام شود می توان نتایج آن را در تمام مراحل زندگی مشاهده کرد.

 

وی با بیان این که ماه رمضان ماه مبارک و عظیمی است، خاطرنشان کرد: در این ماه پر خیر و برکت خداوند درهای رحمت خود را به سوی بندگان خود می گشاید و هر فردی به اندازه اعمال و رفتار خود می تواند از نعمت لایزال الهی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت های الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می کند.

 

وی ادامه داد: این ماه مبارک، تمام شرایط و موانع را بر طرف می کند تا مؤمنان به خود پرداخته و خویش را اصلاح کنند.

 

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه اضافه کرد: ماه رمضان فرصتی است تا انسان شعله های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگار سر به خاک گذارده و همراه با پشیمانی از اعمال گذشته و اشک ریزان، صدای العفو خود را به گوش آسمانیان و افلاکیان برساند.

 

وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: این ماه، نهمین ماه قمری، بهترین ایام سال و از اسماء الهی است./1301/پ202/ب

ارسال نظرات