۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۱۷۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

مساجد بزرگترین پشتوانه امنیتی و سیاسی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از خلوت بودن برخی مساجد تصریح کرد: امنیت جامعه در گرو عمران و آبادی و حضور پرشور مردم در مساجد است و بزرگترین پشتوانه امنیتی، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه ای مراکز عبادی آن جامعه محسوب می شوند.
دهه تكريم مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسن آقابابایی، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در مسجد صاحب الزمان (عج)بابل به بیان دیدگاه اسلام در خصوص عدم وجوب روزه برای برخی از افراد اشاره وخاطرنشان کرد: روزه برای پیرانی که روزه داری برای آنان قابل تحمل نیست واجب نیست و این افراد نباید روزه بگیرند.

 

وی ادامه داد: قابل تحمل نبودن به معنی وجود سختی نیست بلکه قابل تحمل نبودن یعنی اینکه انجام  کاری که موجب ضرر زیادی شود و انسان را از حالت عادی خارج کنند.

 

رییس گروه معارف اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل رنج را مقدمه ای برای رسیدن به گنج دانست و گفت: روزه گرفتن رنج و سختی دارد که فرد با انجام آن به گنجی دست خواهد یافت که خداوند متعال یکی از آنان را ایجاد صحت وسلامتی جسمانی بیان می فرماید.

 

وی افزود: کسی که می خواهد به درجات عالی دست پیدا کند باید ظرفیت و قدرت تحمل خود را بالا ببرد  و یکی از ثمرات روزه داری  بالا رفتن قدرت تحمل و ظرفیت های درونی انسان است.

 

حجت الاسلام آقابابایی به حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص روزه داری در ایام گرم سال اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر (ص) روزه دای در ایام گرم مانند جهاد در راه خداست زیرا روزه داری در هوای گرم سختی های زیادی دارد که برای کسب رضای الهی باید آن را تحمل کرد.

 

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد وروح خود را از مادیت به سوی روحانیت و درجات عالی برساند  باید همواره تابع دستورات الهی باشد و خود را ملتزم به انجام واجبات و ترک محرمات کند.

 

این استاد حوزه علمیه به فلسفه نامگذاری برخی امور حرام پرداخت و خاطرنشان کرد: انجام اموری که دارای خطرات جبران ناپذیر هستند و هم موجب نابودی دنیا و هم اخرت می گردند در اسلام حرام اعلام شده است.

 

وی با بیان این که از انجام کارحرام ضرری متوجه الهی نمی شود، گفت: اگر همه عالم مشروبات الکی استفاده کنند و یا مرتکب کار حرام دیگری شوند ضرری متوجه خداوند نیست بلکه این ضرر به طور مستقیم به خود بشر برمی گردد و نافرمانی الهی موجب خشم الهی خواهد شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه نوشیروانی با ابراز تأسف از خلوت بودن برخی مساجد تصریح کرد: امنیت جامعه در گرو عمران و آبادی و حضور پرشور مردم در مساجد است و بزرگترین پشتوانه امنیتی، سیاسی  و اقتصادی در هر جامعه ای مراکز عبادی آن جامعه محسوب می شوند.

 

وی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی و برای بهتر زندگی کردن بشریت است و به همین دلیل در همه زمان ها و علی الخصوص در ماه مبارک رمضان بیشتر با این کتاب الهی مانوس شویم.

 

حجت الاسلام آقابابایی به روایتی در خصوص روشن نمودن چراغ معنویت خانه با تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم خانه های ما خانه های توأم با امنیت باشد یکی از بهترین ابزارها پناهند شدن به کلام الهی است زیرا مانوس شدن با قرآن موجب دور شدن بدی ها و نزدیکی با خوبی ها خواهد شد/1313/پ203/ب1

ارسال نظرات