۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۱۷۴۲
استاد حوزه علمیه آمل:

فتوای مرجعیت شیعه وحدت را در سراسر عراق حاکم کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که فتوای جهاد مرجعیت شیعه وحدت را در سراسر عراق حاکم کرد، گفت: امروز نیز مردم و دولت عراق باید پشت سر مرجعیت دینی این کشور در برابر تروریست ها ایستادگی و مقاومند کنند.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که عراق بهترین فرزندان اسلام و شیعیان اهل بیت معصومین(ع) را در دل خود دارد، گفت: امروز این اماکن متبرکه مورد تعرض دشمنان دین و اسلام قرار گرفته است.

 

وی، افزود: این دشمنان نواری را مشخص کرده و مسیری را طی کرده اند که مشخص است محرکان و مهره های اصلی این شورش و برادر کشی چه کسانی هستند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، تصریح کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر رفتند با شعارهای کاذب در سوریه ولی دیدند و متوجه شدند ابراز محبت مردم به ریاست جمهوری سوریه و موفقیت بشار اسد در این انتخابات بزرگ که آنان ناموفق و سرافکنده آمدند به طرف عراق و با این توطئه که ما مسیر شامات را مستقل بکنیم، اما گذشته شان ثابت کرد آن ها تنها به فکر منفعت خودشان هستند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که اگر دقت کنیم اخیرا مسؤولان آمریکا سفری به عراق داشته اند و چرا قبل از آن رفته بود پیش صهیونیست ها و چرا بعد از آن نزد سعودی ها رفتند و  چه برنامه ای را در سر خود دارند و آیا به طور واقع دایه مهربان تر از مادر هستند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که شما در سوریه چه کرده اید و دیدند اشتباه کردند و آن چه مرادشان بود به آن نرسیدند، بیان داشت: آن ها امروز  آمدند بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازند، اما دیدند ما با هم و در کنار هم هستیم.

 

وی، ادامه داد: بر سر میز مذاکره که شما باید به حق و حقوق خود برسید نیازی نیست که دایه مهربان تر از مادر باشید و سابقه آن ها نشان می دهد که در پی منافع خودشان هستند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که اگر ایادی استکباری این تکفیری ها را حمایت کنند ما هم فرزندان اسلام را حمایت می کنیم و با حیثیت شیعیان ما بازی نکنید که با حیثیت شما بازی می کنیم و  از صمیم قلب با همان باورها و اعتقادات خود در مقابل شما خواهیم ایستاد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که مردم و مسؤولان عراق باید با وفاق و همدلی در کنار مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله سیستانی بوده و از رهنمودهای ایشان استفاده کنند، تصریح کرد: همین امر ارزنده سبب نجات آنان خواهد شد و الحمدلله این امر را ثابت کردند و در حال حاضر هم گروه های تروریستی در بسیاری از مناطق مجبور به عقب نشینی شدند  و به فضل خدا عراق محل دفن آن ها خواهد شد.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، وحدت را رمز بقای امت اسلامی دانست و با بیان این که بدون وحدت و همدلی نمی توان به جای مناسبی دست یافت، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام، وحدت و جلوگیری از تفرقه را مهم‌ترین خطر برای خود می‌دانند که باید در راستای ترویج وحدت با اهتمامی ارزنده در میان امت های اسلامی گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امروز نظام سلطه با همراهی برخی حکام دیکتاتور و متعصب منطقه درصدد ایجاد آشوب در برخی کشورهای اسلامی هستند، بیان داشت: شرایطی که امروز پیش آمده است نتیجه سیاست های استکباری آمریکا و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

وی، افزود: این اقدام گروه های تکفیری حرکت در مسیر ایادی استکبار جهانی است که متأسفانه عوامل و ابزار دست قدرت های استکباری شده و به دنبال تحقق خواسته های آنها هستند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات