۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۷۴۷
استاد حوزه علمیه بابل:

بدگمانی در زندگی مشترک، کیان خانواده را به نابودی می کشاند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) فضای زندگی زناشویی را مملو از علاقه و اشتیاق خواهد کرد، بیان داشت: اگر سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در فضای خانواده های ما به خوبی نهادینه شود به حتم شاهد فضایی صمیمی در خانواده ها خواهیم بود.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل ظهر امروز در کلاس اخلاق خود در جمع مردم بخش گتاب به موضوع بدگمانی در خانواده پرداخت و با برشمردن آثار بدگمانی در خانواده خاطرنشان کرد: بدگمانی وقتی به یک حالت روانی در خانواده تبدیل شود مثل یک سرطان به جان آن خانواده می افتد و موجب از هم پاشیدگی کیان خانواده می شود.

 

وی ادامه داد: حتی باید گفت که سرطان جان را می گیرد و از بابت این مریضی گناهان هم پاک می شود، اما مرد یا زنی که به همدیگر بدبین شدند در همه دوران زندگی دچار مشکل و عذاب هستند.

 

امام جمعه گتاب به نگاه  خداوند در قرآن در خصوص سوء ظن پرداخت و خاطرنشان کرد: قرآن کریم به علت اثرات زیان بار سوء ظن نه تنها در خانواده بلکه در سراسر اجتماع اسلامی به شدت با آن برخورد می کند و مسلمانان را از آن نهی می فرماید.

 

وی افزود: بدبینی کم کم تبدیل به عقده می شود و به همین دلیل زن و مرد باید از آن اجتناب کنند، زیرا به صراحت آیه 12 سوره حجرات بعضی از گمان ها گناه است و باید از آن دوری کرد.

 

حجت الاسلام تقی  پور برخی از خرافات را در دامن زدن به بدبینی مؤثر دانست و گفت: متأسفانه برخی از افراد با استناد به برخی از خرافات و ایده های غلط ماندن پریدن پلک و یا حس ششم  نسبت به افراد سوء ظن پیدا می کنند و این مسأله آفت های بسیار شدیدی را در آینده در روابط اجتماعی به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به آیه دوازده سوره فتح  تصریح کرد: خداوند به صراحت در خصوص عواقب مانده گمان بد در ذهن ها هشدار می دهد و می فرماید که پندار غلط در ذهنتان زینت یافت و گمان بد کردید در دام شیطان افتادید و هلاک شدید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که طبق این آیه قرآن، بدگمانی برای برخی از افراد منطقی جلوه می کند، افزود: بدگمانی سبب عدم اعتماد و عدم همراهی زن و شوهر در محیط خانه می شود و به گونه ای پیش می رود که محیط خانه و کیان خانواده را به جهنمی سوزان بدل می کند.

 

حجت الاسلام تقی پور خوشبینی در زندگی و روابط درون خانواده را مهم دانست و گفت: همه باید دقت کنند و از ایجاد مشکل در زندگی جلوگیری کنند و هیچ کس حق ندارد زن و شوهری را نسبت به هم بدبین کند.

 

وی ادامه داد: گاهی سوءظن ها تا قتل هم پیش می رود و به همین دلیل زن و شوهر همه ی تلاش رابرای ایجاد حسن نظر به کارببندند.

 

استاد حوزه علمیه بابل به رفتار برخی از همسران در خصوص کنترل تلفن همراه به صورت مخفیانه پرداخت و تصریح کرد: تلفن های همراه یکدیگر را به صورت مخفیانه بررسی نکنید و در فضایی مللو از عاطفه و محبت تلفن ها را در اختیار یکدیگر بگذارید تا حسن اعتماد بیشتر جلب شود.

 

حجت الاسلام تقی پور ابراز محبت را از سوی زنان موجب جلب اعتماد بیشتر همسرانشان دانست و گفت: مرد ها اسیر محبت هستند و زن بدون اجازه شوهر از خانه بیرون نرود و سعی کند تا با محبت رضایت همسر را در این خصوص جلب کند.

 

وی با بیان این که بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) فضای زندگی زناشویی را مملو از علاقه و اشتیاق خواهد کرد، بیان داشت: اگر سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در فضای خانواده های ما به خوبی نهادینه شود به حتم شاهد فضایی صمیمی در خانواده ها خواهیم بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات