۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۷۹۶
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی:

فرهنگ و اقتصاد قرآنی به حل مشکلات جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، گفت: برای نجات از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه و نظام شده است، امروز نیازمند فرهنگ و اقتصاد قرآنی هستیم.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن ترتیب یافت، اظهار داشت: برنامه‎های قرآنی باید مداوم، جذاب و پویا باشند، نه اینکه در یک بازه زمانی خاص اجرا شده و بدون هیچ اثر ماندگاری به اتمام برسد.

 


وی با بیان این‌که صرف برگزاری نمایشگاه قرآن نمی تواند موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شود، تصریح کرد: نباید فعالیت های قرآنی را مانند دیگر فعالیت های فرهنگی در عرصه های مختلف فصلی کنیم، اگر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه وارد نشود، هیچ خیری از چنین نمایشگاه هایی نخواهیم برد.

 


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که عدم توجه ویژه به مراکز قرآنی و حوزه‎های علمیه، به‎عنوان مرکز فعالیت های قرآنی آثار زیان‌باری به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: البته برگزاری چنین نمایشگاه هایی لازم و ضروری است، اما نباید چنین برنامه هایی تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شود.

 


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی برپایی نمایشگاه قرآن یا مجالس قرآنی بدون برنامه‎ریزی و تعیین اهداف و چشم‌انداز بلندمدت را بی‌فایده دانست و افزود: آنان که دغدغه مسائل فرهنگی و قرآنی دارند، بهتر است رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه را به دقت مطالعه کنند و نقشه راه ترسیم شده از سوی ایشان را الگوی کار خود قرار دهند.

 


وی بر ساماندهی مجالس تفسیر، ترجمه و قرائت قرآن در سطح کشور تأکید کرد و گفت: در کنار این امر بایستی نهادها، ارگان ها و مراکز فعال در امور قرآنی که تعدادشان کم هم نیست، بایستی با یکدیگر در تعامل نزدیک باشند و در راستای پوشش خلاءهای فرهنگی موجود تلاش کنند.

 


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده، اظهار داشت: برای نجات از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه و نظام شده است، امروز نیازمند فرهنگ و اقتصاد قرآنی هستیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات