۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۱۷۹۷

فرهنگ و تهاجم فرهنگی(2)

خبرگزاری رسا ـ اگر جمهوری اسلامی ایران از ادعاهای اسلام خواهی، عدالت طلبی، ظلم ستیزی و ... خود دست بکشد می تواند هم پیمان خوبی برای غرب در منطقه باشد.
تهاجم فرهنگي

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه هارتلند (قلب جهان) نظام سلطه آرام ننشسته و تمام تلاش خود را برای مهار و براندازی این نظام بکار بسته است.

چرایی تهاجم فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری ضمن پرداختن به علت های تهاجم فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی می فرمایند: آنها برای حمله به جمهوری اسلامی استدلال دارند، به نظر من استدلالشان از دیدگاه آنها استدلال تامی است. حالا در این منطقه بسیار حساس، یک قدرتی دارد قد می کشد و روز به روز خودش را بیشتر نشان می ده، این قدرت با همه خواسته های استکباری و دستگاه های کمپانی و شبکه های عظیم اقتصادی مفسد فی الارض مخالف است، با نظام سلطه مخالف است، با سلطه گری مخالف است، با ظلم مخالف است؛ خوب این برای دستگاه استکبار مهم است. دستگاه استکبار فقط ایالات متحده آمریکا نیست، یا فلان رئیس جمهور و فلان دولت آمریکا یا فلان کشور اروپایی نیست.دستگاه استکباری یک شبکه عظیم تری است که شامل این ها است؛ شبکه صهیونیستی است، شبکه تجاری بین المللی است، مراکز پولی عظیم دنیا هست؛ این ها هستند که مسائل سیاسی دنیا را دارند طراحی می کنن؛ دولت ها را این ها می آورند، این ها می برند. این مجموعه که در آن دولت ایالات متحده و دولت های اروپایی هستند، خیلی از این نفت خوار های ثروتمند منطقه خودمان هستند، با یک چنین قدرت رو به رشد رو به اعتلای در حال قد کشی به شدت مخالفن؛ بنابراین هرچه بتوانند در مقابله او کار می کنند.

عرصه های تهاجم

برای آنکه بتوان تصویری روشن از تهاجم فرهنگی غرب علیه ملت خصوصا ایران اسلامی ارئه کرد ناگزیر به ارائه ی توضیحاتی حول محور عرصه ای این تهاجم هستیم که در ذیل به برخی از این عرصه ها خواهیم پرداخت.

1 - دین و اعتقادات

اولین و مهمترین عرصه مورد تهاجم دین و اعتقادات مذهبی که شالوده و پایه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظام اسلامی را تشکیل داده است می باشد.

مردم این مرز و بوم در حقیقت برای اقامه احکام الهی قیام کردند و برای تثبیت این قیام بهترین جوانان خود را تقدیم راه اسلام کردند و در طول این سی و چند سال نیز با تقدیم شهدا در تمام عرصه ها به حراست دستاورد عظیم خود پرداخته اند.

 مقام معظم رهبری در تبیین دین به عنوان یکی از عرصه های مورد تهاجم در جنگ نرم می فرمایند: در جنگ نظامی، دشمن به سراغ سنگر های مرزی ما می آید، مراکز مرزی ما را سعی می کند منهدم بکند تا بتواند در مرز نفوذ کند؛ در جنگ روانی و آنچه که امروز به آن جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگر های معنوی می آید که آنها را منهدم کند، به سراغ ایمان ها، معرفت ها، عزم ها، پایه ا و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ این ها می آید که این ها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت های یک نظام را به تهدید تبدیل کند. این کارهایی است که دارند می کنند، در این کار تجربه هم دارند، تلاش هم زیاد دارند می کنند، ابزار فراوانی هم در اختیارشان هست.

اگر جمهوری اسلامی از اعتقادات دینی خود دست بکشد...

اگر جمهوری اسلامی ایران از ادعاهای اسلام خواهی، عدالت طلبی، ظلم ستیزی و ... خود دست بکشد می تواند هم پیمان خوبی برای غرب در منطقه باشد همانطور که در زمان رژیم ستم شاهی این گونه بود؛ لذاست که رخنه در مبانی اعتقادی و ارزشی نظام اسلامی در سطوح مختلف شروع شده.

عامل اصلی ثبات انقلاب اسلامی از نگاه نیکسون

ریچارد نیکسون، رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در کتاب معروف خود می نویسد: آنچه انقلاب اسلامی را به اثبات رسانده و به دنیا بیان کرده است، این است که اسلام شایستگی حاکمیت بر جامعه را دارد، زیرا که دین آسمانی است؛ از این رو در کشور های اسلامی و عربی تاثیر گذاشته و انقلاب هایی که هم اکنون در این کشور ها شکل گرفته است، جز ثمر درخت انقلاب اسلامی، چیز دیگری نیست. این انقلاب ها نهرهایی هستند که از سر چشمه ی جوشان انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان، شاخه شاخه شده اند، انقلاب اسلامی ایران، تکرار و تجدید نهضت امام حسین(ع) است.

سخنان نیکسون گویایی آن است که غرب به خوبی هسته ی اصلی انقلاب ایران را شناسایی کرده و سنگین ترین هجمه های فرهنگی را بر علیه این هسته بکار گرفته است که به عنوان مثال می توان واقعه ی سلمان رشدی، کاریکاتور های موهون دانمارکی، فاجعه ی قرآن سوزی و ساخت انواع فیلم های ضد اسلامی و ایرانی از مصادیق این تهاجم برشمرد.

2 – غرور، هویت و اعتماد به نفس ملی

می گویند یکی از راه جلوگیری و مقابله با حمله ی سگ های درنده آن است که در مقابل او بایستی یا اینکه با آرامش بر روی زمین بنشینی و با این کار خود اعتماد به نفس خود را به رخ او بکشی در بحث تهاجم فرهنگی نیز دشمنان ما همچون حیوانات درنده این را می دانند که اگر ملتی دارای غرور و هویت ملی و اعتماد به نفس باشد، نمی توان به راحتی با او جنگید، بنابراین تمام همت خود را بر این می گذارد که این صفات برجسته و ممتاز را از ملت مورد تهاجم بگیرد و به جای آن روحیه ی یاس، نومیدی، حقارت و تحقیر را به او تحویل می دهد.

خفیف جلوه دادن پیشرفت های ملی ایران در رسانه ها از مهم ترین اقدام های غول های رسانه ای استکبار در این زمینه است که به عنوان نمونه می توان عملکرد آنها را در قبال پرتاب ماهواره ی امید را یاد آور شد؛ آنها بعد از پرتاب ماهواره بارها تاکید کردند که این ماهواره سقوط خواهد کرد اما بعد در مدار قرار گرفتن ماهواره سعی بر تبلیغ اینکه این ماهواره نمونه برداری شده است کردند، و این موفقیت ملی را کم رنگ جلوه دادند؛ البته نمونه ی این سیاه نمایی ها بعد از رونمایی از هر دستاورد در کشور توسط غول های رسانه ای استکبار دنبال می شود.

3 – نظام خانواده

تعهد به نظام اجتماعی خانواده رکن رکین مسلمانان و ایرانیان است، ارزش گذاری به مقام مادر و زن در خانواده در ایران، قدمتی باستانی دارد و بعد از ورود اسلام نیز این ارزش بیشتر تقویت شد.

تربیت نسل سالم و متقی در گرو حفظ حدود روابط زناشویی در حریم مقدس خانواده

تولید و تربیت نسل سالم و متقی و با نشاط در گرو پایبندی به پاکدامنی و حفظ حدود روابط زناشویی در حریم مقدس خانواده است و اگر این حدود به هر دلیلی مخدوش شود، جامعه از تولید نسل دین مدار ناتوان خواهد بود و دقیقا به همین دلیل است غرب بیشتر از هر جایی خانواده را مورد تهاجم قرار داده است.

غرب و مبارزه با کانون گرم خانواده

به تازگی غرب با به راه انداختن جنبش های به اصطلاح فیمینیستی و با شعار احقاق حقوق زن به مبارزه علیه خانواده می پردازد؛ غفل از اینکه بیشترین اجحاف در حق زنان در خود غرب صورت می گیرد.

نقش زن در چرخه ی اقتصادی غرب

آمار تجارت جنسی و برده داری نوین زنان و اعمال انواع خشونت های ضد بشری علیه زنان در کشور های اروپایی و آمریکایی شرم آور است، آنان طبق مبانی لیبرال دموکراسی، زنان را چون شیء می انگارند که در چرخه ی اقتصادی می تواند، سود بالایی را برای سرمایه داران به ارمغان آورد؛ بنابراین زن همچون کالا قابلیت خرید و فروش را دارد.

بهشت زیر پای مادران است

این در حالی است که زن در نظام اسلامی در قامت مادری مهربان، محور جامعه ی اسلامی و در واقع مدیر اصلی تربیت بشر است؛ از اینجاست که پیامبر عزیزمان درباره ی مادران می فرماید: بهشت زیر پای مادران است.

خانواده عرصه ی مهم تهاجم فرهنگی

جهان غرب با درک این موضوع که خانواده یکی از نقاط قوت مهم ما است به دنبال انهدام آن است؛ ساخت انواع فیلم ها و راه اندازی شبکه های ضد خانواده نشان دهنده ی این موضوع است که خانواده عرصه ی مهم تهاجم فرهنگی است.

شبکه های ماهواره ای و تهاجم فرهنگی علیه خانواده

در اکثر برنامه های شبکه هایی مانند فارسی وان و من و تو زن و شوهر نسبت به هم خیانت کرده و با فرد یا افراد دیگر ارتباط جنسی نامشروع دارند و این عمل زشت هم طبیعی جلوه داده می شود. /929/200/ع

برگرفته از کتاب فرهنگ و تهاجم فرهنگی

ارسال نظرات