۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۱۱۸۲۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

روزه تمرینی برای زندگی صادقانه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره فواید صداقت و راستی و آثار آن بر زندگی انسان، گفت: وقتی شخص با روزه داری توانایی غلبه بر نفس خود را پیدا می کند در حقیقت شجاعت و شهامت راستی و صداقت را به دست می آورد.
حجت الاسلام ارزاني، رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، شب گذشته در جمع مردم اصفهان، با اشاره به اهمیت وفای به عهد و سرمشق قرار دادن صداقت در مراودات روزمره و رفتار اجتماعی خاطر نشان کرد: گاهی صداقت در زمینه شهادت است یعنی انسان باید راجع به مسأله ای که شاهد و ناظر آن بوده است شهادت بدهد و لازمه این مسأله صداقت است.

 

وی در ادامه افزود: برخی مواقع صداقت در عمل است یعنی این که قول و فعل انسان به یک صورت باشد و شخص متظاهر به رفتاری غیر از حقیقت خود نباشد، صداقت اگر وارد در زندگی انسان شد و زندگی شخص با صداقت و راستی همراه بود اعمال و رفتار و ارزش های انسان اصلاح می شود و زندگی شخص دارای رونق و رشد و تعالی می شود.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان زندگی بر مبنای صداقت را رو به تعالی و رشد و در مسیر پاکی توصیف کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد بسیار برایشان سخت است که صادق باشند و صادقانه رفتار کنند و عده ای حتی تحمل شنیدن حرف حقیقت و راستی را ندارند و این یکی از صفات رذیله است.

 

حجت الاسلام ارزانی صادق بودن و صادقانه برخورد کردن را نیازمند صداقت دانست و تصریح کرد: برخی افراد شهامت و شجاعت صداقت و راستی را ندارند، انسانی که ساعات طولانی را روزه داری می کند و توانایی غلبه بر نفس خویش را پیدا می کند در حقیقت تمرین کرده است برای مراحل بعدی مبارزه با نفس مخصوصا برای صادقانه رفتار کردن و بتواند جرأت بیان کردن حرف راست را پیدا می کند.

 

وی منفعت صداقت را بسیار ارزشمند ذکر کرد و ابراز داشت: شاید انسان در مرحله اول و به صورت مستقیم متوجه این منفعت ارزشمند صداقت نشود اما در طولانی مدت وقتی صداقت سرلوحه و سرمشق زندگی شخص می شود به نتایج این صداقت و زندگی صادقانه و توأم با راستی و درستی و صداقت پی خواهد برد./1304/پ203/ب4

ارسال نظرات