۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۱۱۸۴۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

داعش دست پرورده آمریکا برای ایجاد فتنه در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به این که داعش دست پرورده آمریکا در منطقه برای اختلاف افکنی و ایجاد فتنه است، گفت: داعش به دستور آمریکا در عراق حضور یافته تا از آنها به خاطر رأی به افراد مستقل در انتخابات اخیر این کشور انتقام بگیرد.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان این که وقتی روزه دار آب را می بینید ولی آن را نمی خورد یعنی زهد دارد اظهار داشت: زهد یعنی این که روزه دار تشنه می شود و آب هم در دسترس دارد ولی به خاطر خداوند از نوشیدن آن اجتناب و دوری می کند و در روایت برای چنین کسی خداوند نعمت های بهشتی و سیراب شدن از شراب طهور بهشتی را ضمانت کرده است.

 

وی در ادامه افزود: این کمترین حد روزه داری و اجتناب در ماه مبارک رمضان است و این همه ثواب دارد، حال حساب کنید اگر کسی در این ماه عزیز فکر، چشم، قلب و برخی اعمال خود را کنترل نماید و از انجام بعضی کارها به خاطر شرم و حیا از خداوند اجتناب کند، چه غوغایی به پا خواهد شد.

 

قلم های آلوده باید شکسته شود

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به بزرگی قلم و ارزش آن در قرآن گفت: اگر قلم را از تاریخ جوامع بشری حذف کنیم، دیگر تمدنی در طول تاریخ نخواهد بود چرا که این قلم شریف است که تمدن ها و فرهنگ های مختلف را حفظ کرده است، به همین دلیل است که خداوند در قرآن از آن به بزرگی یاد می کند.

 

وی در ادامه افزود: ارزش قلم به قدری است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده و خود را نخستین معلم بشر معرفی می کند بنابراین با قدرت همین قلم های ارزشمند است که میراث ارزشمند اسلام و تشیع از 1400 سال گذشته به دست ما رسیده است؛ بنابر این به جرأت می توان گفت صاحبان قلم های پاک سرمایه های ارزشمند یک ملت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با هشدار نسبت به این که باید جلوی قلم های آلوده گرفته شود تصریح کرد: اگر همین قلم های پاک در راه درست به کار گرفته نشود و سبب ایجاد گمراهی بین مردم شود، که امروز متأسفانه برخی از قلم ها به همین شیوه عمل نموده و نه تنها سبب هدایت نیستند بلکه گمراهی و ضلالت نیز به بار می آوردند باید جلوی آنها گرفته شود تا خسارت و زیان به بار نیاورند.

 

آمریکا با اسلام مستقل و ثابت قدم مشکل دارد

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به 14 تیر ماه سالروز ضبط دارایی های ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: 14 تیر ماه سالروز ضبط منافع و دارایی های ایران از سوی آمریکا در سال 59 است که سر آغاز تحریم ها بود البته برخی ها علت تحریم را مباحث دانش هسته ای در کشور می دانند اما بدانید که مسایل هسته ای تنها 20 سال است که در کشور مطرح شده ولی آمریکا از سال 59 تمام دارایی های ایران را در آمریکا ضبط کرده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری مشکل آمریکا با ما این است که اگر ایران در منطقه و جهان سربلند و عزتمند شود که تاکنون با کمک الهی به این مهم دست یافته است، کشورهای دیگر با الگو گیری از ایران انقلاب می کنند و در نتیجه منافع آمریکا تحدید می شود و لذا جرم ما این است که در راه دین اسلام ثابت قدم هستیم و حال اگر به فرض محال از دانش هسته ای هم دست برداریم به بهانه دیگری مانند حقوق بشر ما را تحریم خواهند کرد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این که آمریکا با اسلام مستقل مشکل دارد عنوان داشت: آمریکا با اسلام مستقل و روی پای خود ایستاده و بدون اتکا به آنها مشکل دارد از این رو ایجاد فساد را بهترین راه می داند؛ اگر به اوایل انقلاب نگاهی گذرا داشته باشیم چیزی جز فساد و فحشای ایجاد شده از سوی مزدوران آمریکا در کشور نمی بینیم تا حدی که در اوایل انقلاب در تهران تعداد مشروب فروشی ها از تعداد نانوایی های این شهر بیشتر بود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با بیان این که داعش دست پرورده و مزدور آمریکا در منطقه برای اختلاف افکنی است تأکید کرد: داعش دست پرورده آمریکا در منطقه برای ایجاد فتنه و ناامنی است و برای همه مانند روز روشن است که همین آمریکا از طرق مختلف آتش های سنگینی بر سر مردم سوریه ریخت ولی شکست خورد و حال برای جبران آن شکست در عراق از طریق گروهک تروریستی داعش حضور یافته تا از مردم عراق به خاطر رأی به افراد مستقل در انتخابات اخیر این کشور انتقام بگیرد.

 

گفتنی است؛ سخنان امام جمعه زنجان در خلال خطبه ها چندین بار با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از سوی نمازگزاران قطع شد. /949/پ201/ب4

ارسال نظرات