۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۱۱۸۵۰
امام جمعه گرگان:

وعده الهی برای داعش و رژیم صهیونیستی نابودی کامل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان گفت: قرآن به خوبی مشخص کرده، آنان که علیه امت اسلام قیام می کنند، از بین خواهند رفت و به حتم نیروهای داعش و رژیم صهیونیستی با توجه به ظلم هایی که این روزها روا می دارند، با توجه به بیانات قرآن نیست و نابود خواهند شد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و گفت: البته در این ماه توجه به قرآن بیشتر از ماه های دیگر است، اما بهتر است در عمق مطالب قرآن توجه خاص و ویژه ای شود.

 

وی افزود: اگر به این عمق توجه جدی شود، می توان رهنمودها، شیوه ها و سبک و روش های مختلف در زندگی موفق را در باطن قرآن به سادگی آموخت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: اگر امروز امت اسلامی گرفتار متحجران و جنایات تکفیری شده اند، به این دلیل است که بایدها و نبایدهای قرآنی برای آنان روشن نشده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی حکومت های منطقه ای به ویژه شیوخ خلیج فارس، آب به آسیاب دشمن می ریزند، یادآور شد: متأسفانه کسی به آنان چیزی نمی گوید که رهبر معظم انقلاب و امام راحل فرمودند که با این روش آنان، متأسفانه دو اسلام یکی آمریکایی و دیگری ناب محمدی(ص) به وجود آمد.

 

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: ما امروز ناب تر از قرآن نداریم و حتی خود اهل بیت(ع) می گویند که روایات ما را عرضه بر قرآن بدارید زیرا ما مستندتر و محکم تر از آن نداریم.

 

وی تصریح کرد: قرآن به خوبی مشخص کرده، آنان که علیه حکومت های مسلمین و علیه اسلام قیام می کنند، از بین خواهند رفت و مطمئن باشید که نیروهای داعش و رژیم صهیونیستی با توجه به ظلم هایی که این روزها روا می دارند، با توجه به بیانات قرآن نیست و نابود خواهند شد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و تبریک و تهنیت به مردم مؤمن و روزه دار سراسر جهان گفت: مشیعت و خواست الهی بر این بود که در این ماه، دل ها متوجه خدا شود وگر نه ماه رمضان با سایر ماه ها فرقی ندارد.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، خدا این اراده را در دل های مؤمنان ایجاد کرده که مکان های مذهبی، مساجد و نمازهای جمعه به این صورت باشکوه و عظمت می شود و مردم به سمت خدا اقبال بیشتری پیدا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: البته در همه ماه ها توجه به خدا هست، اما در این ماه خواسته و ناخواسته توجه ها بیشتر می شود و ما هماهنگ تر از گذشته می شویم.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: با همه این تلاش ها و کوشش هایی که در این ماه انجام می شود، باید قدر این لحظات را بدانیم و شب ها را با غفلت سپری نکنیم.

 

وی یادآور شد: باید در این ماه دل ها نرم تر، خرم تر، بانشاط شود و آرامش یابد و از سوی دیگر نمازهای شب به خصوص در این ماه بر صحت و سلامت جسم، روح و جان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

خطیب جمعه گرگان در ادامه با اشاره به فصل تابستان و گرما و عطش بیشتر در این فصل گفت: هر چند تعداد چاه های آب افزایش یافته، متأسفانه این روزها مصرف آب بیشتر شده و باعث شده تا چاه های آب به ته برسد و مشکل تامین آب داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که آب را نمی توان تولید کرد، باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم و فرهنگ درست مصرف کردن را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر آب را درست مصرف نکنیم، در آینده به مشکل بی آبی می خوریم که در این حالت مقصر خود ما هستیم که مصرف را درست رعایت نمی کنیم و به آینده آن فکر نمی کنیم، ضمن این که نباید فراموش کنیم اسراف در همه موارد به خصوص در این ماده حیاتی حرام است.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه این خطبه به 16 تیر ماه روز مالیات اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت مسأله مالیات گفت: در همه کشورهای دنیا، مدیریت کشور از طریق جمع آوری مالیات انجام می شود، که مردم نیز در این خصوص همکاری های خوبی با دولت هایشان در این خصوص دارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اما در کشور ما مردم ضمن تاکید بر مسأله مالیات، گله و شکایاتی در این خصوص دارند که چرا باید برخی افراد مالیات های سنگین پرداخت کنند و آنان که درآمدهای بالایی دارند، متاسفانه از پرداخت مالیات خودداری می کنند و کسی با آنان برخوردی نمی کند.

 

به گفته وی، این تبعیض باعث شده تا مردم نیز ناراحت باشند و مالیاتی که برای آنان در نظر گرفته می شود را پرداخت نکنند، اما اگر مالیات ها عادلانه باشد، مردم توجه بیشتری به پرداخت به موقع آن دارند، زیرا همه می دانند که سرمایه های کشور را نمی توان به راحتی خرج کرد، زیرا یک روز این سرمایه ها به پایان خواهد رسید و دیگر سرمایه ای برای اداره کشور نخواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مالیاتی که از جیب مردم گرفته می شود، براساس یک اصل اساسی و مهم برای پیشرفت آن جامعه هزینه شود، مردم تمایل بیشتری برای پرداخت آن خواهند داشت.

 

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به خطبه های امیرالمؤمنان(ع) در نهج البلاغه، گفت: انسان بعد از معرفت به ذات اقدس الهی، متوجه نعمات خداوند می شود و این گونه است که نخستین پیامد آن بای انسان به یاد خدا افتادن است و این، مقام حمد و ستایش باری تعالی است که باعث زیادی نعمت می شود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: خداوند خود در قرآن کریم می فرماید، اگر نعمت های خداوند را بشناسید و شکر کنید، با تاکید بیان شده که موجب زیادی نعمت می شود و کفران نعمت عذاب شدید الهی را در پی دارد.

 

وی یادآور شد: زمان عوض می شود و روزگاران در پی هم می آیند، اما سنت های الهی عوض نمی شود و خداوند با همه ستمگران عالم یکسان برخورد می کند، زیرا که خود فرموده خداوند در کمین ستمگران نشسته است، همچنان که با ظلم فرعون برخورد کرده و عاقبت او را در دریا غرق کرد، امروز هم به حتم با جنایات تکفیری ها در عراق برخورد خواهد کرد، اما شیوه برخورد خداوند روش و حساب و کتاب خاصی دارد و ممکن است برخلاف عجله کردن ما بندگانش باشد.

 

امام جمعه گرگان در پایان خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر، خبر از راه اندازی مصلی قدیم گرگان داد و گفت: با عنایات خداوند و همت و کمک شما مردم و مسؤولان استان، بعد از ده سال این مصلی احیاء و بازسازی شد و از هفته آینده نماز جمعه در محل جدید برپا خواهد شد که این محل، در عین سادگی، بنای خوب و باشکوهی است و امید داریم از نظر معنوی و روحانی جاذبه داشته باشد./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات