۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۸۵۱
امام جمعه نجف آباد:

وحدت جهان اسلام قوی‌ترین اسلحه در برابر حملات تروریست‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد، گفت: دفاع از حریم اسلام تنها با اتحاد و وحدت جهان اسلام امکان پذیر است و هر آن چه بر سر مسلمانان وارد می شود، همه از تفرقه افکنی های دشمن است.
حجت الاسلام مصطفي حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به موضع گیری قوی وزیر امور خارجه در مذاکرات 5+1 وین گفت: ایران با تمام شرافت و عزت خود در این مذاکرات حاضر می شود و اگر دشمنان قصد دارند با این مذاکرات را دستاویزی برای دور زدن ایران قرار دهند، ما در برابر آن خواهیم ایستاد.

 

وی در ادامه افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب همچنین استقلال و خودکفایی را که کشور در سال های اخیر در زمینه های مختلف به دست آورده است، مهم ترین نقاط قوت برابر ایستادگی در برابر تحریم های دشمن است.

 

حجت الاسلام حسناتی تفرقه افکنی را از جمله ضربه های دشمن علیه جهان اسلام بر شمرد و بیان داشت: ظلم و تعدی نسبت به جهان اسلام در همه زمان ها وجود داشته است ولی در آخرالزمان این تعدی ها بیشتر خواهد شد چنان که اکنون در کشورهای اسلامی چون عراق شاهد آن هستیم.

 

وی نظام جمهوری اسلامی و بیداری جهان اسلام را از جمله سدهای مقام در برابر طرح های استکبار جهانی و صهیونیسم عنوان کرد و افزود: تجزیه عراق و تفرقه افکنی میان شیعه و سنی از جمله اهداف جنگ افروزان در منطقه است که به خیال خود چنان می پندارند که موفق شده اند و این پندار خیالی آنها دوامی نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه مرجع تراشی در میان جهان اسلام را از دیگر اقدامات استکبار جهانی در منطقه دانست و گفت: دشمن سعی کرده است که با عالم تراشی و مرجع تراشی در برابر مرجعیت جهان اسلام به ویژه مرجعیت عراق بیایستد که تنها علتش پی بردن به قدرت عظیم مراجع در جهان اسلام است.

 

وی در ادامه بیان داشت: تروریست ها تا آن جا به پیش رفتند که سعی داشتند با علم کردن شخصی به عنوان مرجع تقلید بسیاری از دفاتر آیت الله سیستانی را به آتش کشیده و وارد کربلا شوند که به همت نیروی های اسلام قائله این نقشه نیز با شکست مواجه شد.

 

امام جمعه نجف آباد وحدت را مهمترین عالم در برابر استکبار جهانی و جنگ افروزان منطقه بیان کرد و افزود: در جهان اسلام باید جماعت به شدت تقویت شود که از اوجب واجبات است و دفاع از حریم اسلام تنها با اتحاد و وحدت میان مسلمین امکان پذیر خواهد بود و هر آن چه بر سر جهان اسلام وارد می شود، همه از تفرقه افکنی های دشمن است.

 

وی از جمله دلایل حمله های گسترده توطئه گران علیه اسلام را زنده بودن این دین الهی دانست و این اتحاد و هماهنگی جهان اسلام سبب شده است که دشمن با همه توان در میدان حاضر شود.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره مناسبت های هفته آینده، به آغاز هفته فرهنگ مالیاتی اشاره کرد و افزود: امیرمؤمنان در عهدنامه مالک اشتر بحث مالیات را مطرح کرده اند و این امر به عنوان بهترین راه برای پیشرفت هر جامعه ای مورد نیاز است.

 

وی در ادامه بیان داشت: آن چه در سفارش حضرت علی(ع) بیان شده است که ابتدا وضعیت اقتصادی و صنعت جامعه و کسب درآمد حلال را فراهم کنید و آن گاه به سراغ مالیات بروید که باید این امر در سرلوحه فعالیت های ما قرار گیرد و اسلام مشوق یک جامعه ثروتمند همراه با عدالت است که این امر نیز باید مورد توجه باشد.

 

نماینده ولی فقیه از دیگر مناسبت های هفته را گرامیداشت روز قلم و روز ادبیات کودکان و نوجوانان بر شمرد و گفت: قلم دارای چنان جایگاهی است که خداوند به آن قسم یاد کرده است ولی گروهی آزادی قلم را با هرزه نوشتن اشتباه گرفته اند و به جای این که قلم را ابزاری برای بیداری بشریت برای رسیدن به کمال بدانند آن را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود قرار داده اند.

 

وی همچنین با اشاره به سالگرد رحلت بانوی اسلام، حضرت خدیجه، ایشان را از الگوهای جهان اسلام بر شمرد که در آن شرایط سخت مکه چگونه با ایمان و اخلاص خود به دفاع از اسلام پرداخت و بشریت به جای الگوسازی باید از همین افراد برای الگوگیری استفاده کند.

 

امام جمعه نجف آباد در خطبه اول این هفته روزه در فصل تابستان را با اشاره به روایات معصومان، افضل جهاد دانست و افزود: کسانی که در این شرایط سخت دستور الهی را رعایت می کنند همانند مجاهدین فی سبیل الله هستند که در این ماه به جهاد و تربیت نفس خود مشغول می شوند.

 

وی در ادامه بیان داشت: روزه واقعی زمانی است که تمام اعضا و جوارح انسان به تمامه روزه باشند و انسان خود را از انواع تیرهای شیطان دور نگه دارد و با خویشتن بانی در این ماه، تمام سال و بلکه تمام عمر خود را تنظیم کند.

 

وی در پایان با اشاره به بحران آب، صرفه جویی در انرژی و دوری از اسراف به خصوص بی مبالاتی هایی که در امر طهارت انجام می شود، را از مسائل مهم و حیاتی عنوان کرد./1306/پ201/ب4

ارسال نظرات