۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۱۱۸۵۵
آیت الله علما:

رسالت اهل قلم حفظ جامعه از آفت‌ها است

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: اهل قلم در کشاکش جنگ نرم وظیفه خطیری را به عهده دارند و باید به رسالت خود عمل کنند تا جامعه از آفت ها مصون بماند.
رسالت اهل قلم حفظ جامعه از آفت‌ها است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید که ای مردم ماه رمضان ماه خدا، ماه برکات، رحمت و مغفرت به شما روی آورده است، مطابق این حدیث شریفه اگر در این ماه از عبودیت دریغ کنیم زیان کرده ایم و بنا بر فرمایش علامه طباطبایی این ماه غنیمتی است برای دامن دامن جمع کردن رحمت و مغفرت.
 
وی افزود: تقوای ماه رمضان تقوایی است که با نورانیت و معنویت گره خورده است و انسان را به عرش می رساند بنابراین این روزه هم یک عمل عرشی محسوب می شود و از جمله مهمات این ماه نورانی این است که به اسرار آن پی ببریم، این روزه چه سری دارد که خداوند حضرت موسی(ع) را قبل از رفتن به میقات به انجام آن فرا می خواند.
 
آیت الله علما ادامه داد: خود شناسی در ماه مبارک رمضان یکی از اموری است که مورد تاکید بزرگان قرار گرفته است و باید بدان عمل شود، افزون بر این احترام به نام این ماه نیز از جمله امور مؤکد است این مسأله از آنجا دارای اهمیت است که این ماه، ماه ضیافت خداست و اجر این ماه بالاتر از بهشت است یعنی اجر آن خود خداوند است چون روح به تجرد می رسد و صیقل می یابد در صورتی که سایر اعمال واجب همچون حج، خمس، جهاد و غیره از ضیافت برخوردار نیستند، افزون بر همه این مسائل جبرئیل نیز قرآن را در این ماه به اذن خداوند نازل کرده است که این ها همه جای بسی تامل دارد.
 
وی گفت: 14 تیر ماه مصادف با روز قلم است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اهل قلم نباید ارزش های دینی و ملی ملت را پایمال کنند بلکه قلم باید در مسیر اخلاق، منطق و تفکر دینی باشد که این جمله خود گواه این است که اهل قلم در کشاکش جنگ نرم وظیفه خطیری را به عهده دارند و باید به رسالت خود عمل کنند تا جامعه از آفت ها مصون بماند.
 
امام جمعه کرمانشاه به مناسبت روز شهرداری و دهیاری که در 14 تیر واقع شده است تصریح کرد: مسؤولان باید در راستای ترمیم حواشی شهر و حمایت از ضعفا گام هایی بردارند.
 
وی از 14 تیر به عنوان روزی که آمریکا در سال 1359 جلوی دارایی های ایران را گرفت یاد کرد و گفت: باید بر اقتصاد مقاومتی و مالیات صحیح تکیه کنیم تا دسیسه های این کشور جنایتکار را به ورطه نابودی بکشانیم.
 
آیت الله علما با یادی از سالروز وفات حضرت خدیجه(س) واقع در دهم رمضان اضافه کرد: این بانوی بزرگ با تقویت اقتصاد در اسلام حق بزرگی به گردن اسلام دارد که این مسأله نشان از تاثیر اقتصاد در نشر اسلام دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
امام جمعه کرمانشاه در ادامه تکفیری هایی را که در عراق با نام الله اکبر دست به جنایت می زنند و میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد می کنند را دسیسه ای از سوی استعمار تلقی کرد.
 
وی در پایان به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان خانواده ها را به امر تلاش در تربیت کودکان و ممانعت آن ها از دیدن برنامه هایی که از شئونات اسلامی به دورند فراخواند./967/پ201/ب4
ارسال نظرات