۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۱۱۸۵۸
آیت الله علم الهدی:

جلوی ناهنجاری های گرفته نشود فضا را برای دشمن آماده کرده ایم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: نباید فضا را برای سلطه دشمن فراهم کنیم، توطئه های دشمن به مراتب کوبنده تر از تهاجمات است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه، در جوار حرم مطهر رضوی، در جمع نماز گزاران گفت: امام  رضا(ع) را بدین جهت، غریب الغربا نامیده اند که عمق مظلومیت امام رضا(ع) شناخته نشده است، پیشنهاد ولایتهدی به امام رضا(ع) توطئه ای از طرف عبدالله مأمون بود که امام رضا(ع)، آن را به اجبار قبول کردند.

وی اظهار کرد: امروز مصادف با اخذ بیعت ولایتعهدی برای حضرت رضا(ع) است، محدث قمی، امروز را در روزهای زیارتی امام رضا(ع)، به عنوان روز زیارتی خاص امام هشتم(ع) معرفی کرده است.

امام جمعه مشهد گفت: به سبب رنجی که امام رضا(ع) در اثر این ولایتعهدی کشیدند، باید گفت، امروز مقارن با روز شهادت ایشان است؛ چرا که قبول این ولایتعهدی، لحظه شروع یک فشار و رنجی غیر قابل تحمل بود، که امام رضا(ع)، چنین رنجی را در زمان شهادت خود تحمل نفرموده بودند.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عبدالله مأمون ابتدا خلافت را به امام رضا(ع) پیشنهاد داد، که پاسخ کوبنده امام رضا(ع)، او را سر شکسته کرد، ایشان فرمودند:« اگر این خلافت از آن توست و خداوند آن را برای تو قرار داده است، پس حق نداری که آن را به دیگری واگذار کنی، اما اگر حق تونیست، پس چرا آن را می بخشی.»

امام جمعه مشهد گفت: جریان تحمیل ولایتعهدی به امام رضا(ع)، عبرت و تجربه ای است؛ چرا که نشان می دهد توطئه و فتنه دشمن، به مراتب کوبنده تر از تهاجمات او است.

وی در مورد ضرورت توجه به دشمنان گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: « برخی درخصوص استفاده از کلمه «دشمن» و تکرار آن، حساسیت دارند، تکیه بر موضوع دشمن به معنای توجه نکردن به مشکلات و عیوب داخلی نیست اما غفلت از دشمن بیرونی، خطای راهبردی عظیمی است که ما را دچار خسارت می‌کند.»

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: توجه به حجاب و گسترش و ترویج آن، مسأله ای فرهنگی است، اما مسأله بی حجابی، ناهنجاری اجتماعی است که باید با آن برخورد شود.

وی گفت: چرا مسؤول حراست دانشگاه آزاد اسلامی، به تمام حراست شوراها، بخشنامه می کند که جلوی بی حجابی را در دانشگاه ها نگیرید؟ مگر حراست در مقابل ناهنجاری های اجتماعی که در دانشگاه اتفاق می افتد، مسؤولیت ندارد؟

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه، توطئه و فتنه دشمن از کانال مسائل فرهنگی است، تصریح کرد: اگر جلوی بی عفتی و بی حجابی را در دانشگاه نگیریم، فضا را برای توطئه دشمن فراهم کرده ایم.

آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نیز ابراز کرد:هیچ بنایی در اسلام محبوب تر از تشکیل خانواده و ازدواج نیست؛ چرا که خانواده اسلامی یک جامعه کوچک از اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آرامشگاه و پرورشگاه، دو جریان از زندگی خانوادگی هستند که با هم مرتبط می باشند، تربیت فرزندان برای بانوان با تمام سخت و رنج آن، آرامش و لذت در پی دارد؛ چرا که آنان، انسانی را تربیت می کنند که از وجود خودشان است.

امام جمعه مشهد گفت: پیامبر اکرم(ص) برای انتخاب همسر توصیه می کنند، که مردان، همسرانی را برگزینند که افزون بر مهربانی و دلسوزی، بچه زا و بارور باشند، چرا که این دو ویژگی با هم مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه خانواده بدون فرزند، در حقیقت یک جریان بی فلسفی در هستی انسان است، اظهار کرد: این تفکر، که نبود فرزند آرامش و لذت بیشتری به همراه دارد، اشتباه است؛ وجود فرزند در همه مراحل رشد و تکاملش، گرمابخش و روشنای کانون خانواده است.

آیت الله علم الهدی اشاره به اینکه وجود فرزند، برای کانون خانواده نقش آفرین است ابراز کرد: زمانی که فرزند، دوره نوجوانی و جوانی را سپری می کند، به عنوان یک تکیه گاه و صاحب نظر، در کنار دیگر اعضای خانواده وجودی مؤثر دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فرزند آوری یک اصل در زندگی خانوادگی است، وجود فرزند برکات زیادی را در پی دارد؛ بندگی خالصانه و راز و نیاز نوجوانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده، لذت بخش و گرما بخش کانون خانواده است./1309/پ202/ج

 

ارسال نظرات