۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۱۱۸۵۹
امام جمعه ارومیه:

گروه‌های تکفیری دست نشانده اسرائیل غاصب و آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه، گفت: همه مسلمانان باید در برابر دشمنان واقعی اسلام، همان استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند چراکه تمام اقدامات تروریستی علیه مسلمانان با حمایت آنها انجام می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی در کشور های مسلمان منطقه اظهار کرد: همه مسلمانان باید در برابر دشمنان واقعی اسلام، همان استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند.

 

وی استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم را مسؤول خون مسلمانان در کشورهای منطقه خواند و افزود: مسلمانان باید بدانند که دست تروریست های نامسلمان تکفیری و سلفی در دست استکبار و صهیونیسم است چراکه تا کنون حتی یک سنگ نیز به سوی اسرائیل غاصب پرتاب نکرده و در مقابل کمر همت به کشتن مسلمانان بسته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تروریست های تکفیری به نام اسلام و با فتواهای غیر دینی خود سعی در خدشه دار کردن چهره اسلام واقعی دارند تا جایی که با نام جهاد نکاح، اقدام به ترویج فحشا و با نام ثواب الهی، اقدام به کشتن مردان، زنان و کودکان بی گناه می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تبلیغ عقاید غیردینی در بین مردم به ویژه جوانان تصریح کرد: متاسفانه برخی از جوانان مسلمان در جهان نیز گفته های آنان را می شنوند که این بسیار خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود.

 

وی اسلام را دین رحمت، مغفرت و محبت خواند و تأکید کرد: نباید کارهای تکفیری ها و سلفی ها در عراق و سوریه به نام اسلام نوشته شود چرا که در دین مبین اسلام، احترام به انسان، بهترین کار شمرده شده و تعرض به هر فرد، بدترین عقوبت را دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برخی از اقدامات گروهک های تروریستی به عنوان مدعیان مقابله با شرک اظهار کرد: درحالی از نظر این افراد زیارت ائمه معصومین و امام حسین (ع) شرک است که بزرگان مذهبی شان، زنان دارای شوهر خود را به عنوان جهاد نکاح به جمع تروریست ها می فرستند.

 

تعداد طلاب حوزه علمیه ارومیه با تراکم جمعیتی آن همخوانی ندارد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از وضعیت حوزه علمیه ارومیه گفت: متاسفانه حوزه علمیه و تعداد طلبه های این حوزه در شان مردم ارومیه نیست و وجود 180 طلبه در این حوزه، با نام ارومیه با وسعت و جمعیت بسیار زیاد همخوانی ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: شهرهای بسیار کوچکتر از ارومیه وجود دارند که از وجود حوزه های علمیه بزرگتر و طلاب علوم دینی بیشتری بهره مند هستند.

 

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه  خاطرنشان کرد: هر شهری که حوزه‌های علمیه قوی دارد مردمان آن شهراز ایمان و تقوای بیشتری هم برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عملکرد مستقل حوزه‌های علمیه از دولت، را به علت آزادی بیان بیشتر علما در انتقاد از دولتمردان و مسؤولان حکومتی دانست و افزود: در این راستا باید خیرین نیکوکار برای رونق بیش از پیش حوزه‌های علمیه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه نخست نماز نیز با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مردم مومن و مسلمان اظهار کرد: باید از فرصت این ماه به بهترین شکل ممکن بهره ببریم تا بتوانیم راه سعادت و رستگاری را در پیش بگیریم.

 

وی با انتقاد از روزه خواری برخی افراد در ملاء عام در ماه مبارک رمضان ادامه داد: این افراد افزون بر گناه روزه خواری، گناه دیگری را به دلیل تظاهر به این کار انجام می دهند و وظیفه حاکم شرع این است که با این افراد مقابله کند.

 

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات