۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۱۱۹۱۲
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

مبارزه اعتقادی بهترین راه مبارزه با گروه های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خرم آباد با اشاره به جنایات گروه های تکفیری داعش در عراق، بهترین راه مبارزه با آنان را مبارزه اعتقادی بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که گروه های داعش کاریکاتوری از اسلام را به نمایش می گذارند، بیان داشت: دست استکبار پشت پرده جنایات داعش در عراق است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام از این گروه های تروریستی حمایت می کنند، افزود: خوشحالی مسؤولان اسرائیلی از این وضعیت ها، یکی از شواهد موجود است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اعمال عقیدتی استکبار، خاطرنشان کرد: استکبار گران با انحراف افراط گونه ای وارد عرصه شدند و زمینه های افراطی گری گروه های تروریستی را جهت داده، تجهیز کردند و به جان مسلمانان انداختند.   

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سیاسی آنان، یادآور شد: امروز گروه های داعش و مشابه آن، چهره ای نفرت انگیز از اسلام را به نمایش می گذارند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که تعداد گروه های تکفیری از نظر کمیت زیاد نیست اما ایجاد وحشت بین مسلمانان می کنند، تأکید کرد: بهترین راه مبارزه با گروه های تکفیری، مبارزه اعتقادی است.

حجت الاسلام مبلغی افزود: علمای شیعه و سنی باید باب مذاکره را بین یکدیگر باز کنند و به وضوح نظر خویش را در مورد گروه های تکفیری بیان کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکره بین علمای شیعه و سنی سبب روشنگری فراوان بین مسلمانان می شود و جایگاه گروه های تکفیری و سلفی از دیدگاه مسلمانان برای آحاد مردم جامعه مشخص می شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که هیچ فرق اسلامی این گروه های تکفیری را قبول ندارند، یادآور شد: روشنگری عموم مسلمانان موجب سرکوب این گروه ها می شود.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که کشورهی غربی با هدف خاص، گروه های تکفیری را حمایت کرده و به  آنان کمک تجهیزاتی نیز می کنند، گفت: این گروه ها که منطقی جز ظلم نمی پذیرند، باید سرکوب شوند./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات