۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۹۵۰
سخنران مسجد اعظم قم:

برای ظهور امام عصر به سبک «آل یعقوب» دعا کنید

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: اگر شیعیان برای ظهور امام زمان(عج) همان گونه که آل یعقوب دعا کردند، دعا کنند؛ ظهور امام زمان(عج) از آنچه تقدیر الهی است زودتر صورت خواهد پذیرفت.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم به تبیین آثار و خواص دعا پرداخت و گفت: آرامش و سکون روحی انسان از آثار ابتدایی دعاکردن است، هر چند آن دعا مستجاب نشود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی یکی از شرایط استجابت دعا را  ناامیدی از غیر خدا دانست و اظهار کرد: اگر انسان امید به غیر از خدا داشته باشد خداوند دعایش را مستجاب نخواهد کرد؛ ولی هنگامی که انسان قطع امید از غیر خدا کند به استجابت دعا نزدیک تر می شود. 

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دعاکردن تلاش و کوشش انسان برای رسیدن به خواسته­اش است و خداوند وسیله استجابت دعا را فراهم خواهد کرد.

 

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره اهمیت و آثار توکل به خدا  ابراز کرد: اگر کسی مشکلی در زندگی‌اش پیش آمده باشد و به غیر خدا و مردم مراجعه کند، هیچ وقت مشکل و گرفتاری‌اش حل نخواهد شد، چون امید به غیر خداوند داشته است؛ و اگر انسان برای رفع مشکل خود از مردم قطع امید کند و درگاه خداوند دعا کند، گرفتاری آن حل می‌شود؛ ولی گاهی خداوند مشکل انسان را سریع حل می‌کند و گاهی اوقات استجابت دعا طولانی می­شود ولی مشکل و گرفتاری انسان ریشه­ای حل خواهد شد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نباید در مسأله توسل به کسانی که ادعای ارتباط با اهل بیت(ع) دارند مراجعه کرد، اظهار کرد: توسل به ائمه معصومین(ع) هیچ واسطه­ای نمی­خواهد و انسان می­تواند بدون هیچ واسطه­ای با آن­ها در ارتباط باشد.

 

وی دوری از گناه را یکی از شرایط استجابت دعا دانست و افزود: امیرمؤمنان(ع) در حدیثی می‌فرمایند بهترین دعا با سینه پاک و قلب تقوا است؛ نجات انسان در دعای با اخلاص است و اگر مشکلات زندگی به شما روی آورد به درگاه خداوند پناه ببرید.

 

سخنران مسجد اعظم یکی از علت­ها اختلاف های بین همسران را انگیزه نداشتن برای فراهم کردن امکانات زندگی دانست و گفت: جوانی که بعد از تهیه تمام وسایل زندگی ازدواج کند، انگیزه­ای برای ساختن زندگی خود ندارد؛ که این امر باعث اختلافم میان همسران می‌شود؛ ولی اگر همسران در کنار هم امکانات زندگی خود را فراهم کنند، انگیزه قوی برای ساختن زندگی خود دارند؛ که این باعث ایجاد محبت و الفت بین همسران می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی یکی از شرایط استجابت دعا را دعای دسته جمعی دانست و اظهار کرد: مسلمین در جمع‌های خود برای همدیگر دعای کنند، رسول اکرم(ص) هنگامی که پنج تن زیر کساء جمع شده بودند دست به دعا برداشت و در آن هنگام دعا کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان این که حضرت ابراهیم(ع) تا سن پیری فرزندی نداشت و بعد از دعاهای بسیار صاحب فرزند شد، ابراز کرد: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) وحی کرد ما به تو فرزند اعطا می­کنیم، ولی به خاطر بدبینی به درگاه الهی، تا چهارصد آل فرعون را بر آل یعقوب مسلط ساختیم؛ آل یعقوب هم 230 سال گرفتار آل فرعون بودند که در زمان حضرت موسی(ع)  چهل شبانه روز به درگاه خداوند دعای کردند و که بدین وسیله 170 سال عذاب باقیمانده را برداشته از آل یعقوب برداشته شد.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی در پایان سخنانش افزود: در حدیثی آمده است: اگر شیعیان برای ظهور امام زمان(عج) همان گونه که آل یعقوب دعا کردند، دعا کنند؛ ظهور امام زمان(عج) از آنچه تقدیر الهی است زودتر صورت خواهد پذیرفت./998/پ202/س 

 

ارسال نظرات