۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۱۹۵۶
آیت الله شفیعی:

مسلمان در ماه رمضان نباید به بحث وجدل بیهوده بپردازد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی، با بیان این که برخی در مباحثه و سخن گفتن پس از آن که حق را فهمیده اند به بحث بیهوده می پردازند، گفت: مسلمان آن زمان که حق را دریافت نباید لج کند.
 آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، در ششمین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، به ادامه تفسیر حدیث « فاذا صمتم فاحفظوا السنتکم عن الکذب و غضوا ابصارکم و لاتنازعوا و لا تحاسدوا و لا تغتابوا و لا تماروا و لا تکذبوا و لا تباشروا و لا تخالطوا و لا تغاضبوا و لا تسابوا و لا تشاتموا و تجادلوا لا تتأذوا و لا تظلموا و لا تسافهوا و لا تغفلوا عن ذکر الله » پرداخت و گفت: مسلمان در ماه رمضان نباید به بحث وجدل بیهوده بپردازد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به واژه « لاتماروا» اظهار داشت: امام معصوم در این کلمه روزه دار را انجام بحث بیهوده نهی کرده است.

آیت الله شفیعی با بیان این که برخی در مباحثه و سخن گفتن پس از آن که حق را فهمیده اند به بحث بیهوده می پردازند، گفت: مسلمان آن زمان که حق را دریافت نباید لج کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه مردم به اهتمام به قرائت قرآن در ماه رمضان گفت: پاداش خواندن یک آیه از قرآن در ماه رمضان چند برابر با ماه های دیگر است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دوری از مجادله با برادر مؤمن نشان دهنده تسلط انسان بر نفس خویش است.

آیت الله شفیعی با اشاره به توصیه مجدد امام معصوم نسبت به دوری از دروغ در این حدیث اظهار داشت: این مسأله نشان دهنده قبح این گناه نسبت به سایر گناهان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حدیثی از امام سجاد(ع) پیرامون نکوهش دروغ اشاره کرد و افزود: در این حدیث از امام سجاد پیرامون گناه هایی که شیعه ممکن است مرتکب شود سؤال می کنند و از حضرت می پرسند شیعه ممکن است مرتکب سرقت، زنا و یا شرب خمر شود و امام در پاسخ فرمود که ممکن است برای مسلمان شرایطی پیش آید که مرتکب هر کدام از اعمال گفته شده شود.

آیت الله شفیعی تصریح کرد: در ادامه از امام سجاد(ع) سؤال شد که آیا شیعه دروغ هم می گوید که امام در پاسخ فرمود « دروغ با شیعه هیچ تناسبی ندارد و اگر کسی دروغ گفت بدانید که او شیعه نیست» و این سخن امام سجاد نشان دهنده بدی دروغ نسبت به هر گناهی است.

وی با بیان این که هیچ بنده ای مزه ایمان را نخواهد چشید تا از دروغ فاصله گیرد، اظهار داشت: عده ای پس از گفتن دروغ می گویند که شوخی بود در حالی که شوخی با معصیت خدا امری ناپسند است و دروغ کوچک نیز در عمل انسان ثبت و ضبط می شود.

آیت الله شفیعی رمضان را ماه تمرین انسان جهت ترک اعمال ناپسند دانست و افزود: دروغگویی محاربه با خدا و جنگ با او اعلام شده است./9464/پ202/ب

ارسال نظرات