۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۱۲۰۳۰
حجت الاسلام قهرمانی:

رمضان فرصتی طلایی برای انس بیشتر با قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برکت و نورانیت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن در این ایام است و مومنان باید از این فرصت استفاده کرده و بیشتر با قرآن انس بگیرند.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برکت عظمت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از عظمت و زیبایی این ماه نزول قرآن در شب های قدر است.

 

وی عظمت و جایگاه ماه رمضان را به اندازه ای دانست که خداوند شب های قدر را در این ماه قرار داده و فرموده است که شب قدر بهتر از هزار ماه است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آیه  «یا ایها الذین ءامنوا کتب علیکم الصیام، کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» گفت: پروردگار عالم در ماه رمضان به مؤمنان دستور داده است که این ماه را روزه بگیرند و با روزه گرفتن به برکات و رحمت الهی دست یابند.

 

وی با اشاره به سخنان پیامبر که فرموده اند: « لیالی افضل اللیالی، ایامه افضل الایام» اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که روزهایش بهترین روز ها و شب هایش بهترین شب های خداست و در این ماه نفس کشیدن و خواب انسان تسبیح خداوند است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: باید از فرصت ماه مبارک رمضان بهره گرفته و با تقرب به خداوند و انجام دستورات الهی و با روزه گرفتن و پرهیز از گناهان به جایگاه والای بندگی برسیم.

 

وی با اشاره به اهمیت روزه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: روزه سپری در مقابل آتش است و روزه گرفتن قلعه ای بسیار محکم است که روزه دار این دیوار را برای خودش به وجود می آورد تا از شر شیطان رهایی یافته و به معبود خود نزدیک شود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ماه رمضان را ماه تمرین بندگی خواند و گفت: در ماه مبارک رمضان انسان با تجربه گرسنگی و تشنگی بیشتر به فکر فقرا و یتیمان است.

 

وی اظهار داشت: روزه باعث می شود انسان در این ماه فرشته خو شده و به خدا نزدیک شود چرا که انسان در ماه مبارک رمضان مانند فرشتگان غذایی تناول نمی کند.

 

حجت الاسلام قهرمانی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تقرب به خداوند متعال خواند و افزود: در ماه رمضان درهای رحمت پروردگار عالم باز و در های غضب و عذاب الهی در این ماه بسته است و بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) دعای ما در ماه رمضان اجابت شده است.

 

وی همچنین رمضان را فرصتی طلایی برای بندگانی دانست که در ماه های گذشته خطا و گناه کرده اند و گفت: ندای پروردگار بلند است "ای بندگانی که به خودتان ظلم کرده اید از رحمت من ناامید نشوید و به سوی من برگردید که من شما را می بخشم".

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اهمیت ماه مبارک رمضان را در نزول قرآن کریم در این ماه دانست و تصریح کرد: برکت و نورانیت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن است و مؤمنان باید از این فرصت استفاده کرده و بیشتر با قرآن انس بگیرند.

 

وی در پایان با اشاره به تظاهر به روزه خواری برخی از افراد خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی وظیفه دارند که برکات، مزایا و فواید روزه داری را برای جوانان تبیین کنند تا آن ها بدانند که رمضان ماه تنبیه خدا نیست، ماه برکت خداست و مراکز انتظامی موظف و مکلف اند با مظاهر گناه و روزه خواری برخورد جدی کنند./1301/ت302/ب

ارسال نظرات