۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۱۲۰۳۲
با حضور اساتید قرآنی اعزامی از قم؛

طرح ضیافت نور در حوزه های علمیه آذربایجان غربی در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: طرح ضیافت نور از اول ماه مبارک رمضان با حضور اساتید قرآنی اعزامی از قم در مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: طرح ضیافت نور با حضور پنج استاد متخصص قرآن کریم اعزامی از سوی دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور در آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

 

وی افزود: اساتید اعزامی از قم در حوزه های علمیه حوزه های علمیه امام صادق (ع) نقده، امام خمینی(ره) ارومیه، امام علی(ع)سلماس، امام خمینی(ره) خوی و امام خمینی (ره) ماکو مستقر شده اند.

 

 معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در حوزه های علمیه شهرستان های تکاب و شاهین دژ برای اجرای طرح ضیافت نور از اساتید بومی استفاده شده است.

 

وی تصریح کرد: طرح ضیافت نور شهرستان میاندوآب به صورت اردوی یک ماهه در جوار مرقد امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که این طرح به مدت یک ماه همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نزول قرآن در ماه مبارک رمضان این اساتید در زمینه های روخوانی و روانخوانی، تجویدقرآن کریم، تصحیح قرائت نماز و جمع خوانی قرآن کریم طلاب را برای ارتقای علمی بیشتر کمک می کنند.

 

وی هدف از برگزاری این طرح را برطرف کردن مشکلات روخوانی و روانخوانی، تجوید قرآن کریم، تصحیح قرائت نماز و همچنین آشنایی طلاب با مفاهیم قرآن دانست.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت قرار گرفتن مباحث قرآنی در اولویت برنامه حوزه های علمیه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اساتید برای پایه های اول تا سوم در سطوح مختلف به صورت جداگانه کلاس های تجوید برگزار می کنند و همچنین با تک تک طلاب برای تصحیح نماز کار می کنند.

 

وی اظهار داشت: اساتید در کنار حضور پررنگ در حوزه ها، در مساجد شهرستان نیز حضور داشته و در مراسم بعد از افطار با عنوان شبی با قرآن شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: دوره بعدی این طرح در فصل پاییز امسال اجرا می شود و در سال های آتی از میان نخبگان قرآنی طرح ضیافت نور به عنوان مربی تجوید برای پایه های اول در حوزه های علمیه استان استفاده می شود./1301/ت302/ب

ارسال نظرات