۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۱۲۰۳۹
استاد حوزه علمیه قم:

اهل بیت مصداق صراط مستقیم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، گفت: اهل بیت مصداق «صراط مستقیم» در هر زمان و حجت خدا در آن زمان هستند به این معنا که خداوند دست ما را به دست ولی زمان برساند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام سید محمد میرشفیعی، کارشناس مسائل دینی در هشتمین مراسم سحرگاهی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم کرمان، گفت: ما برای درک بهتر ماه رمضان باید به قرآن رجوع کنیم.

 

وی در ادامه افزود: همان گونه که جسم انسان نیاز به تقویت و غذا دارد، روح انسان هم نیاز به غذایی مقوی دارد که قرآن نقش آنرا ایفا می کند.

 

حجت‌الاسلام میرشفیعی با بیان این که هر انسانی نیازمند شفیع است، گفت: قرآن بهترین شفیع ما در دنیا و آخرت است؛ مبادا به گونه ای عمل کنیم که در عالم آخرت قرآن بجای شفاعت، شکایت ما را بکند.

 

وی با اشاره به محبت ماهی به آب اظهار داشت: ماهی محبت ویژه ای نسبت به آب دارد، چراکه می داند اگر آب نباشد او هم نخواهد بود؛ انسان هم اگر بداند که در صورت نبودن قرآن روح انسانیت در وی می میرد هرگز از آن جدا نمی شود.

 

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: امام علی(ع) می فرماید: قرآن زنده ای است که هیچگاه نمی میرد؛ چراکه قرآن کلام خدا است و همانگونه که خداوند زنده ای است که مرگ در آن معنا ندارد در قرآن هم مرگ معنایی ندارد.

 

استاد حوزه علمیه اهمیت توجه به معانی قرآن را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: عده ای تنها ظاهر آیات را می خوانند و با معانی آن کاری ندارند، مانند کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول ندارند.

 

حجت‌الاسلام میرشفیعی با اشاره به احادیث اهل بیت(ع)، افزود: قرآن بر چهار بخش کلی تقسم شده که یک بخش آن در وصف اهل بیت(ع)، یک بخش آن در نکوهش دشمنان اهل بیت(ع) و دو بخش دیگر آن از احکام و رویدادهای پندآموز تشکیل شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با استناد به آیات قرآن، ابراز داشت: مصداق «صراط مستقیم» در هر زمان و حجت خدا در آن زمان هستند به این معنا که خداوند دست ما را به دست ولی زمان برساند.

 

وی بر ضرورت اهمیت مسأله ولایت در اسلام تأکید کرد و گفت: ولایت به درجه ای از اهمیت رسیده است که معرفی نکردن ولی به وسیله پیامبر(ص)، رسالت ایشان را زیر سؤال می برد./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات