۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۲۰۵۲
استاد حوزه علمیه تبریز:

لذت عبودیت عالی‌ترین دستاورد ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام برگی گفت: یکی از بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان برای هر فرد مؤمن لذت عبودیت و بندگی است.
ماه رمضان افطار قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول برگی، یکی از اساتید حوزه علمیه تبریز، امروز در جمع مؤمنان روزه‌دار تبریز با تأکید بر این‌که نباید فرصت های ارزشمند و الهی ماه مبارک رمضان را با غفلت از دست داد، اظهار داشت: خداوند خیر و برکت را در ثانیه به ثانیه ماه رمضان جاری کرده است.


وی با بیان این‌که یکی از بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان برای هر فرد مؤمن لذت عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: بهتر است در این ماه عزیز از خداوند متعال بخواهیم لذت عبادتش را برای ما بچشاند، چراکه در این صورت در دیگر ایام سال نیز در مسیر ولایت الهی خواهیم بود.


حجت الاسلام برگی تعبیر «شهر الله» برای ماه مبارک رمضان را نشان از بزرگی و عظمت ماه ضیافت الهی دانست و افزود: عظمت دیگر ماه رمضان در این است که قرآن نازل شده است، کتاب نجات بخش انسان ها، رحمت عالیمان، سعادت آفرین و هدایتگر بشریت، که متأسفانه میان مسلمانان مهجور مانده است.


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که ماه رمضان بهار قرآن، ایمان و توجه به سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد:  رمضان ماه بندگی، توبه و روی آوردن به خداست، خداوند متعال رحمت خود را برای تمام عالمیان در این ماه پر خیر و برکت گسترانده، در حقیقت رمضان ماه آمرزش گناهان و رحمت الهی است.


وی ماه مبارک رمضان و آئین های عبادی آن را نمادی از عظمت کبریایی خداوند متعال و نماد توحید میان کل بشریت دانست و افزود: با این اوصاف چه خوب خواهد بود که تنها در امساک از خوردن و آشامیدن روزه‌دار نباشیم، بهتر است زبان خود را از دروغ، غیبت، تهمت و... باز داریم، تا بتوان به حقیقت روزه‌دار نائل شویم.


حجت الاسلام برگی با بیان این‌که آثار و برکات ماه مبارک رمضان بایستی در دیگر ایام سال نیز در گفتار، رفتار و اعمال انسان موحد تجلی یابد، گفت: نباید مسلمان یک ماهه بود، رمضان فرصتی برای کسب مدارج عالی بندگی جهت زندگی سعادتمند در دیگر ایام سال است.


این استاد حوزه علمیه تبریز در پایان یادآور شد: آنان که به توفیقاتی الهی نائل آمده اند، بسیاری از لذت های دنیوی را بر خود حرام کردند و با نگرش توحیدی و معادی در سراسر زندگی همواره به یاد خدا و خدمت به بندگانش بوده اند، اگر در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان نتوانیم به خودسازی حقیقی برسیم، ضرر کرده ایم./935/پ202/ب

ارسال نظرات