۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۱۲۰۵۴
آیت الله ناصری:

منشأ بسیاری از مشکلات اجتماعی جوانان دوست ناباب است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به مضرات دنیا پرستی و غرق شدن در مال دنیا گفت: انسان باید به قدر رفع نیازهای خود و حفظ آبرو به تلاش در راه کار و کسب بپردازد و امرار معاش کند، مال دنیا انسان را از دین داری باز می دارد.
منشأ بسیاری از مشکلات اجتماعی جوانان دوست ناباب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، گفت: بنده واقعی برای خدا بودن انسان را به درجات عالیه می رساند، انسان باید بنده خدا باشد نه بنده دنیا و هوا و هوس.

 

وی میثم تمار را یک شیعه حقیقی که همواره مطیع و پیرو امام علی (ع) بود ذکر کرد و گفت: امیرالمؤمنین همواره به میثم تمار توصیه می‌کردند که به اندازه احتیاج روزانه و به قدر حفظ آبرو به تحصیل مال و کار و کسب بپردازد، انسان باید به جای این که برای آینده مال اندوزی کند و دچار حرص و طمع شود تکیه بر خداوند داشته باشد.

 

آیت الله ناصری مال دنیا را یکی از عوامل مهم جدا شدن انسان از امور اخروی و عبادت خدا برشمرد و تصریح کرد: ثروت و مال دنیا ظرفیت می خواهد، برخی از یاران پیامبر بودند که از حضرت درخواست می کردند برای ثروتمند شدن آنها دعا کند و پس از این که به مال و ثروت می رسیدند به دنیا مشغول می شدند و از عبادت و مسائل دینی جدا شده و حتی منکر ضروریات دین می شدند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که زندگی انسان باید همراه با آرامش باشد اظهار کرد: پیامبر اکرم همواره دعا می کردند خداوند به ایشان و اهل بیت و محبانشان آرامش در زندگی عطا کنند و به اندازه ای به آنها روزی دهد که برای گذران زندگی کفایت کند و زندگی آنها توأم با عفاف باشد.

 

وی دوست خوب را یکی از نعمت های خداوند دانست و گفت: دوست بد انسان را از مسیر حق و از راه دین باز می دارد و موجب انحطاط و انحراف انسان می گردد، بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در اجتماع مشاهده می شود و نسل جوان با آنها درگیر هستند ریشه در دوستی های جوانان و رفاقت های نامناسب و بد دارد و به همین جهت است که انسان باید بسیار مراقب دوستان خود باشد./1304/پ202/ب

ارسال نظرات