۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۲۰۷۵
سخنران مسجد مقدس جمکران تبیین کرد؛

سه شرط اساسی برای دستیابی به ایمان حقیقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادیان گفت: شیعیان حقیقی کسانی هستند که از تهدیدها نهراسند و بر سر اعتقاد خود مبنی بر پایبندی به راه ولایت ثابت قدم بمانند، شیعه ای می تواند امام زمانش را همراهی کند که از مرگ ترسی نداشته باشد.
سه شرط اساسی برای دستیابی به ایمان حقیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادیان، سخنران مسجد مقدس جمکران در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، رسیدن به پیروزی و سعادت را در گرو پایبندی به سه شرط دانست و گفت: ایمان به هدف یکی از اساسی ترین شروط برای رسیدن به سعادت است.

وی با اشاره به پیروزی امام حسین(ع) در روز عاشورا، اظهار داشت: کسانی که خود را از مفسرین قرآن و بزرگان آن زمان می دانستند حضرت را به نرفتن به سمت کوفه تشویق می کردند و ظاهر قضایا را مشاهده می کردند؛ اما حضرت بدون ذره ای تزلزل به حرکت خود ادامه دادند زیرا می دانستند رسیدن به هدف، پیروزی حقیقی است و هدف امام حسین(ع) احیای دین و رسوایی بنی امیه بود که تحقق یافت.

مبلغ حوزه علمیه با اشاره به این که «برنامه ریزی دقیق» دومین اصل در رسیدن به پیروزی است، ابراز داشت: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت بسیار حساب شده و دقیق بود، اتمام حجت حضرت با یارانشان، آوردن زنان و کودکان با خود، سخنان حضرت در روز عاشورا و قبل از آن، نمایان‌گر برنامه‌ریزی درست و سنجیده بود.

وی با اشاره به این که استقامت سومین اصل برای رسیدن به پیروزی است، خاطرنشان کرد: رسیدن به هدف بزرگ با سختی فراوان همراه است، همه انبیا و اولیای الهی متحمل سختی ها و رنج های بسیاری شدند و به اهداف بزرگی دست یافتند و با ظهور امام زمان(عج) این اهداف تکمیل می شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به وجود انواع تهدیدها نسبت به شیعیان قبل از ظهور حضرت حجت(عج)، اضافه کرد: شیعیان حقیقی کسانی هستند که از تهدید ها نهراسند و بر سر اعتقاد خود مبنی بر پایبندی به راه ولایت ثابت قدم بمانند، شیعه ای می تواند امام زمانش را همراهی کند که از مرگ ترسی نداشته باشد.

وی افزود: نزدیک به هفتاد آیه در قرآن کریم به این مطلب اشاره دارد که هرکس که اهل استقامت است هنگام مرگ 14 معصوم را بر بالینش می بیند و به همین خاطر مومن هیچ کراهتی از مرگ ندارد.

حجت الاسلام میردامادیان در پایان سخنانش با اشاره به ایام وفات حضرت ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر(ص)، یادآور شد: بنابر سخن پیامبر اکرم(ص) نسبت ابوطالب با ایشان همچون حدقه با چشم بود و این گونه وی از رسول گرامی اسلام(ص) مراقبت می کرد و حتی در سه سالی که در شعب ابی طالب محصور بودند هر شب پیامبر اعظم(ص) را به مکانی منتقل می کرد و فرزند خود امام علی(ع) را به جای ایشان قرار می داد./1330/پ202/س

ارسال نظرات