۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۰۸۰
نماینده مجلس خبرگان:

افزایش سن ازدواج به صلاح جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد افزایش سن ازدواج در میان نسل جوان هستیم، گفت: افزایش این روند به هیچ عنوان به صلاح جامعه اسلامی نیست؛ خانواده ها نباید در ازدواج‌ها سخت گیری کنند، متأسفانه برخی خانواده ها با برخی شروط و مهریه‌های سنگین مانع از ازدواج جوانان می شوند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان با بیان این که دین مبین اسلام اهمیت فراوانی برای خانواده قائل است و آن را سنگ بنای مهم حیات اجتماعی می‌شناسد، گفت: اسلام وحدت جامعه را از وحدت زوجین و وحدت اعضا خانواده می‌شناسد و علائق انسانی موجود در خانواده را قابل گسترش و نشر در جامعه به حساب می‌آورد.

 

وی افزود: اسلام معتقد است برای اینکه جوامع تحت ضابطه در آیند چاره‌ای جز این نیست که نخست خانواده تحت ضابطه در‌آید و هر گونه نظم و سازندگی باید از خانواده آغاز و دامنه سازندگی و گسترش به جامعه کشانده شود و حیات اجتماعی تحت نظم و ضابطه در ‌آید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام خانواده را کانون اخلاقی جامعه می‌داند، خاطرنشان کرد: نوع تربیت و ارتباطات موجود در خانواده موجب وحدت و منش اجتماعی است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که ازدواج و تشکیل خانواده، نقطه عطفی در زندگی هر جوان است، گفت: ازدواج یکی از بهترین رسم های اجتماعی انسان ها است که از فطرت آنها سرچشمه می گیرد.

 

وی بر ضرورت فراهم کردن شرایطی برای ازدواج آسان جوانان در جامعه تأکید کرد و با بیان این که الگوی امروز ازدواج در جامعه اسلامی نیازمند بازنگری است، افزود: سیره عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز ما است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز سبک زندگی غربی در میان خانواده های ایرانی در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: شیوه و فرهنگ زندگی غرب بنیان خانواده ها را سست خواهد کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که جامعه امروز گرفتار یک فرهنگ غربی شده است، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید تلاش کنند تا مانع از گسترش این فرهنگ بی ریشه در جامعه شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که ازدواج از سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: همه مسؤولان وظیفه دارند زمینه های لازم را برای ازدواج نسل جوان فراهم کنند، جوانان کشورمان نباید برای ازدواج و تشکیل خانواده در پیچ و خم های اداری سرگردان باشند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد افزایش سن ازدواج در میان نسل جوان هستیم، تصریح کرد: افزایش این روند به هیچ عنوان به صلاح جامعه اسلامی نیست؛ خانواده ها نباید در ازدواج‌ها سخت گیری کنند، متأسفانه برخی خانواده ها با برخی شروط و مهریه‌های سنگین مانع از ازدواج جوانان می شوند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تقوا، ایمان، معنویت و اخلاق دینی را پایه و اساس تشکیل یک زندگی مشترک دانست و بیان داشت: زوج‌های جوان در آغاز زندگی مشترک نباید در پی مادیات و زندگی اشرافی بروند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با بیان این که کار خیر را باید به نیت رضای پروردگار انجام داد، تاکید کرد: نباید با منت گذاشتن و دیگر کارهای ناثواب، پاداش کار خیر را از بین ببریم.

 

امام جمعه گرگان اظهار کرد: اهمیت خانواه در نظر اسلام به حدی است که اگر کسی باعث تشکیل این نهاد مقدس شود، اجر و پاداش زیادی از طرف پروردگار نصیب او می شود.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اگر هم کسی زمینه ساز جدایی زن و شوهر و از هم پاشیدن کانون خانواده ای شود به سخت ترین عذاب های الهی دچار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در روایت آمده که اگر کسی باعث ازدواج دو جوان شود پروردگار روز قیامت هزار حور به او عطا می کند که هر کدام در هزار قصر زندگی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: در مقابل اگر کسی باعث جدایی اعضای خانواده شود گرفتار عذاب های سخت الهی در دنیا و آخرت می شود و روز قیامت با هزار تازیانه او را شلاق می زنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات