۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۱۲۱۲۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ استخراج احکام بهداشتی از رساله مراجع تقلید از سوی کارکنان سپاه و انجام هزار و 245متر مربع عملیات عمرانی در اوقاف آذربایجان غربی از مهم ترین اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرهنگ پاسدار یوسف حقدوست با اشاره به برگزاری کمیته باورهای دینی در سپاه شهداء آذربایجان غربی اظهار داشت: کمیته باورهای دینی یکی از کمیته های نه گانه طرح جامع امام رضا(ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که مسؤولیت آن با معاونت تبلیغات سپاه است.

 

وی افزود: صبح امروز جلسه این کمیته با حضور معاونت های مربوطه در محل مسجد سپاه شهدا برگزار و در آن در خصوص مباحث مختلف بهداشتی رده های سپاه بحث و تبادل نظر شد.

 

رییس کمیته باورهای دینی سپاه شهدای آذربایجان غربی، هدف اصلی از برنامه ریزی ها و برگزاری جلسات در این کمیته را ترویج فرهنگ بهداشت از منظر اسلام با تکیه بر روایات و احادیث معصومین(ع) برشمرد و گفت: در جلسه امروز این کمیته با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان، در خصوص رعایت بیشتر مسائل بهداشتی همفکری شد و مسئولین معاونت ها در خصوص نحوه رعایت بهداشت در رده ها بحث کردند.

 

وی تصریح کرد: اولویت بهداشت در مقرها و رده های صفی سپاه های شهرستانی از جمله برنامه هایی بود که در جلسه بر آن تاکید شد.

 

سرهنگ حقدوست اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته باورهای دینی همچنین تصمیم گرفته شد که طرح جدیدی پایه ریزی شود که در قالب آن کارکنان احکام بهداشتی مختلف را از رساله عملیه مرجع تقلید خود پیدا کرده و اهمیت مسائل بهداشتی در اولویت باشد.

 

رییس کمیته باورهای دینی سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: در این طرح ضمن توجه بیشتر به مسائل بهداشتی با طرح مسابقه ای سطح معلومات کارکنان بررسی می شود.

 

برگزاری «جشن رمضان» در پارک ائللر باغی ارومیه

 عزیز سهندی، قائم‌ مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهم تا چهاردهم ماه مبارک رمضان، مصادف با 19 لغایت 21 تیرماه «جشن رمضان» در ارومیه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی و شهردار ارومیه و نمایندگانی از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، از برنامه‌ریزی کامل برای انجام این مراسم خبر داد.

 

سهندی از وجود بازارچه خیریه در حاشیه برگزاری این جشن خبر داد و افزود: در این بازارچه نمونه‌ هایی از تولیدات و دستاوردهای حاصل از اجرای طرح‌ های خودکفایی و اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان دایر می ‌شود.

 

قائم‌ مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی هدف از برگزاری این بازارچه را معرفی تولیدات مددجویان و تلاش برای بازاریابی محصولات و تولیدات آنها دانست و افزود: بازدیدکنندگان می‌ توانند ضمن بازدید از این بازارچه، با عملکرد حمایتی کمیته امداد استان در حوزه اشتغال مددجویان نیز آشنا شوند.

 

سهندی همچنین به اجرای مسابقات حضوری و برنامه‌های هنری و عرفانی از سوی هنرمندان محلی در زمان برگزاری این جشن اشاره کرد و افزود: در حاشیه این مراسم اجرای تواشیح و سخنرانی عالمان دینی نیز وجود خواهد داشت.

 

وی برگزاری این جشن را فرصت مناسبی برای جذب مشارکت‌ های بیشتر مردمی دانست و افزود: مردم خیر استان می‌توانند در کنار برگزاری این مراسم، در طرح اکرام ایتام و اطعام محرومان کمیته امداد استان که از جمله طرح‌ های بسیار بزرگ کمیته امداد در ماه رمضان محسوب می‌شود، مشارکت فعالی داشته باشند.

 

سهندی با اشاره به برگزاری این جشن در آستانه میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع)، بر لزوم الگوگیری از آن حضرت در احسان و انفاق به محرومان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز استقبال خوبی از مراسم صورت گیرد.

 

انجام 1245 متر مربع عملیات عمرانی در اوقاف آذربایجان غربی

 آیت محمدی، معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست امسال هزار و 245 متر مربع عملیات عمرانی در اوقاف آذربایجان غربی انجام شده است.

 

محمدی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه سال 93 سازمانی و لبیک به شعار مقام معظم رهبری، اوقاف آذربایجان غربی توانسته در سه ماهه نخست امسال که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، 900 متر مربع عملیات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام دهد.

 

وی افزود: 345 متر مربع عملیات تعمیر و مرمت و بازسازی رقبات عرصه و اعیان وقف در استان اقدام شده است.

 

محمدی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرمه غریب حسن و خلیلان شهرستان ارومیه، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان چایپاره، اهرنجان سلماس، تاج الدین شهرستان میاندوآب، بقعه شیخ نوایی و تاج الدین شهرستان خوی و مقبره سید صدرالدین چالدران از جمله مکان هایی است که عملیات عمرانی صورت گرفته است.

 

وی در خصوص عملیات تعمیر و مرمت و بازسازی رقبات عرصه و اعیان وقف اعلام کرد: در سه ماهه موقوفات شهرستان های ماکو، مهاباد، شوط و چالدران تعمیر، مرمت و بازسازی شده اند.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: در سه ماهه دوم امسال با برنامه ریزی های اجرایی و مالی صورت گرفته عملیات عمرانی بیشتر و منطبق با برنامه سال در امامزادگان، بقاع متبرکه و موقوفات استان انجام شود./936/د102/ب1

ارسال نظرات