۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۱۲۱۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حضرت خدیجه الگوی عملی وفاداری و پاکدامنی برای زنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی عملی در وفاداری و پاکدامنی برای زنان دنیای اسلام است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات ام المومنین حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: بی شک در دنیای امروز و در جامعه اسلامی بهره گیری از سبک زندگی حضرت خدیجه(س) می تواند راهگشای زنان مسلمان در عصر کنونی قرارگیرد.

 

وی با بیان این که همسر پیامبر اسلام(ص) نخستین زنی بود که اسلام آورد و همه ثروت و موقعیت اجتماعی  خود را صرف تقویت اسلام و مسلمانان کرد، افزود: خدای متعال نیز در مقابل این ایثارگری و فداکاری فرزندی چون حضرت زهرا(س)به عنوان پاداشی بی نظیر به ایشان اعطاء کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به تعدادی از فضیلت های اول بانوی اسلام خاطر نشان کرد: در مقام و منزلت  این بانوی اسلام چه در روایات اسلامی اهل تشییع و اهل تسنن سخنان فروانی آمده است تا جایی که خداوند متعال سلام به ایشان رسانده است.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: درباره خصوصیات اخلاقی حضرت خدیجه(س) همین قدر بس است که حضرت رسول اکرم (ص) ایشان را جزو چهار زن برتر عالم قرار داده اند. چهار زنی که نامشان در دو جهان برجسته بوده و خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خصوصیات اخلاقی و نگاه حضرت خدیجه (س) به مسائل و جهان بینی ایشان باعث شد که رسول اکرم (ص) او را به عنوان زن برتر عالم انتخاب کنند، افزود: صفات پسندیده و فضایل اخلاقی و پاکدامنی آن بانوی نمونه اسلام موجب شد که ایشان لقب طاهره گرفتند.

 

وی با بیان این که نگاه حضرت خدیجه(س) به اسلام نگاه عمیقی بود، ادامه داد: آن حضرت در زمان خودشان از دانش و اطلاعات فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردار بود و از کتاب‌های آسمانی آگاهی داشت و از نظر عقل و درایت و زیرکی بر زنان عصر خود و حتی از مردان زمان خود برتری داشت.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که کمالات، پاکدامنی و همه صفات پسندیده ایشان نشانگر این است که حضرت خدیجه با دیگر زنان متفاوت بوده است، گفت: آن حضرت همچنین این سعادت را داشت که دامانش، دامان مادری باشد که حضرت فاطمه زهرا (س) در آن به دنیا بیاید و پرورش پیدا کند.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه به عنوان یک زن عادی مانند زنان دیگر بود، گفت: اما با عقل و درایت، تلاش و اراده و توانمندی خود توانست به این کمالات و  امتیازها دست یابد و به همین دلیل حضرت خدیجه می تواند یک الگوی کامل، جامع و مناسب برای همه زنان عالم باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان تاکید کرد: جامعه امروز دنیای اسلام نیازمنده بهره گیری از سبک زندگی سرور بانوان جهان حضرت خدیجه (س) است و همه زنان جامعه اسلامی باید با الگو گرفتن از روش و سیره ایشان در مقابل تهاجمات فرهنگی دنیای غرب و وجود رخنه های فرهنگی در حوزه زنان، خود را بیمه کنند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات