۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۱۲۲۰۴
مدیر حوزه علمیه گلستان:

جامعه اسلامی ثمره بخشش و سخاوتمندی حضرت خدیجه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان زندگی حضرت خدیجه را می توان نمونه ای کامل از تحول مثبت و سیر به سمت کمال دانست و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) بیش از چهل سال از زندگی اش را دردوران جاهلیت سپری کرد آن گاه با غلبه بر همه تضادهای موجود اجتماعی دل به اسلام سپرد.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، زنان جامعه اسلامی را به پیروی از منش و سیره آن حضرت توصیه کرد و گفت: بانوان با ایمان ایران اسلامی باید به پیروی از فضایل آن حضرت اهتمام ورزند و راه و شیوه ایشان را در همسرداری، تربیت فرزندان صالح، عمل به آموزه های اسلام و ایمان به خدا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) از بزرگترین بانوان اسلام به شمار می‏رود، گفت: این بانوی نمونه اسلام انسانی روشن بین و دور اندیش بود و با گذشت، علاقه‏مند به‏معنویات، معتقد به حق و حقیقت و متمایل به‏اخبار آسمانی بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان افزود: همین شرافت‏برای او بس که همسر رسول خدا (ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق یافت.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که تبیین الگوهای رفتاری مناسب برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اساسی ترین نیاززنان در جامعه ما به شمار می رود، خاطرنشان کرد: نگاه تاریخی و تحلیل واقعیت های موجود درزندگی شخصیت های مؤثر و مطرح جامعه زنان در تاریخ اسلام نظیر حضرت خدیجه(س) می تواند ما را به خاستگاه اصلی نظرات دینی پیرامون زنان وتشخیص محدوده نحوه فعالیت های اجتماعی آنان نزدیک سازد.

 

وی زندگی حضرت خدیجه را می توان نمونه ای کامل از تحول مثبت و سیر به سمت کمال دانست و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) بیش از چهل سال از زندگی اش را دردوران جاهلیت سپری کرد آن گاه با غلبه بر همه تضادهای موجود اجتماعی دل به اسلام سپرد.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که زندگانی این بانوی اسلام همچون پلی است که ابتدای آن در دوران جاهلیت و انتهایش در دوران اسلامی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بررسی نقاط حساس زندگانی وی می تواند ما را در دست یابی به الگوی مثبت یاری دهند وبرای همه گروه های جامعه به ویژه زنان که دوران جاهلیت ها تعصب ها و هجوم فرهنگ های ییگانه را تجربه کرده اند سودمند باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در ادامه حضرت خدیجه(س) را نمونه یک همسر وفادار خواند و افزود: وی در 24 سال زندگی مشترک با رسول خدا (ص) همواره در کنار ایشان بود و از هیچ کمکی به ایشان دریغ نمی‌کرد و پیامبر اکرم(ص) نیز همواره از حضرت خدیجه(س) به نیکی یاد می‌کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان، حضرت خدیجه(س) را بانوی صبر و ایمان خواند و ادامه داد: وی صبر و تحمل را در زندگی با رسول خدا(ص) پیشه خود ساخت و در برابر فشارهای مختلف در آن زمان نظیر همسایه‌های مشرک، محاصره اقتصادی و زنان متعصب صبر و تحمل ویژه‌ای از خود نشان می داد.

 

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س)  همواره یاری گر و عامل موفقیت پیامبر بود و نقش پررنگی در به ثمر رساندن رسالت حضرت رسول (ص) داشت.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، جامعه اسلامی کنونی را ثمره بخشش ها و سخاوتمندی آن حضرت دانست و گفت: موقعیت اجتماعی آن حضرت بسیار بالا بود اما قلب ایشان همواره با مردم فقیر و تنگدست همراه بود و هیچگاه از کمک به آنان دریغ نمی‌کرد.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم در سایه لطف و مرحمت الهی از شیوه زندگی حضرت خدیجه کبری (س) بهره مند شویم و از شفاعتش در روز قیامت مسرور گردیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات