۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۱۲۲۳۵
آیت الله مهمان نواز:

نظام اسلامی در قبال دین و دنیای مردم مسؤول است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام اسلامی وظیفه دارد برای تقویت بعد دینی مردم تلاش کند اما تلاش برای تقویت بعد دنیوی افراد و جامعه نیز از جمله مسؤولیت های نظام است.
آيت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بسیج عمومی مسلمانان عراق در مقابله با جنایت های گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش)، اظهار داشت: همه ملت های مسلمان دنیا از جمله مردم ایران اسلامی باید آگاه باشند که چرا دشمنان اسلام در مناطق مختلف اقدام به تشکیل و تجهیز چنین گروه هایی می کنند.

 

وی با بیان این که ملت مسلمان ایران باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن در چه فکری است، افزود: دشمنان اسلام می خواهند ملت های مسلمان منطقه را درگیر آشوب و کشمکش کرده و این تفکر غلط را به مردم القا کند که دین اسلام دلیل این نابسامانی ها است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که در برابر این هجمه دشمنان همه ملت های اسلامی باید با وحدت در کنار یکدیگر باشند، گفت: ما باید در مواجهه با مسائل مهم جهان اسلام؛ مسائل جزئی داخلی را رها کرده و در کنار تمام ملت های اسلامی برای تقویت جبهه اسلامی و انسانی تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم مردم در برابر این جنایت های گروه هایی مسلمان نما عواطف انسانی و اسلامی خود را از دست داده و شیفته فرهنگ شیطانی غرب شوند چرا که این هدف دیرینه دشمنان بوده و دشمن نیز همواره دشمن است و هیچ گاه دوست نخواهد شد.

 

امام جمعه سابق بجنورد با تأکید بر تقویت فرهنگ اصیل اسلامی در کشور، ترویج و تحکیم آموزه های اسلامی در جامعه را بیمه شدن نظام در برابر هجمه های مختلف دشمنان دانست و افزود: هدف از مبارزه با نظام ستم شاهی و تشکیل نظام اسلامی نیز تقویت فرهنگ اسلامی در کشور بود.

 

به گفته وی نظام اسلامی وظیفه دارد برای تقویت بعد دینی مردم تلاش کند اما نباید فراموش کرد که تلاش برای تقویت بعد دنیوی افراد و جامعه نیز از جمله مسؤولیت های نظام است.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: البته نباید بگذاریم بعد دینی مردم در حاشیه بعد دنیوی قرار گیرد و هدف اصلی زندگی مادی باشد اما از طرف دیگر نیز نباید انتظار داشت مردم همیشه روزه گرفته و ریاضت بکشند چرا که خود مقام معظم رهبری هم بارها تأکید کرده اند که ما برای آسایش ملت کار می کنیم.

 

وی اظهار کرد: در بعد دنیوی و مادی نیز نباید اسراف و ریخت و پاش وجود داشته باشد چرا که این موارد برخلاف فرهنگ اسلامی است.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمینه مسائل اجتماعی هم باید مبنای ما اسلام و آموزه های دینی باشد؛ نباید عفت ها پایمال، حرمت ها شکسته و فرهنگ اصیل اسلامی فراموش شود.

 

آیت الله مهمان نواز افزود: ملت ما مدعی دوستی امام علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است پس باید از سیره ائمه الگو گرفته و در مسیر آنها حرکت کنیم.

 

به گفته وی خداوند زمانی فتح و پیروزی را نصیب مسلمانان می کند که آنها به سوی او حرکت کنند وگرنه صرفا ادعای مسلمانی داشتن و در مسیر دشمنان اسلام حرکت کردن نتیجه ای جز شکست و خواری ندارد.

 

آیت الله مهمان نواز در پایان ماه مبارک رمضان و تقرب بیشتر انسان به بارگاه باری تعالی در این ماه را فرصت مناسبی برای تفکر بیشتر در مورد وظیفه هر فرد مسلمان در برابر دین اسلام و حمایت از مسلمانان دانست و اظهار امیدواری کرد که با تقویت بصیرت و هوشیاری در بین ملت های اسلامی، دشمنان دیگر امکان اجرای نقشه های شوم خود در سرزمین های مسلمان نشین را نداشته باشند./9314/ت302/ب

ارسال نظرات