۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۲۳۹

رشته تخصصی کلام اسلامی در تبریز راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رشته تخصصی سطح سه کلام اسلامی تحقیقی- تطبیقی در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) حوزه علمیه تبریز راه‌اندازی می شود.
مرکز تخصصي شيعه شناسي علامه اميني تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرکز تخصصی علامه امینی(ره) حوزه علمیه آذربایجان شرقی از مهر ماه سال جاری در سه رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2، شیعه‌شناسی سطح 3 و رشته تخصصی کلام اسلامی تحقیقی - تطبیقی سطح 3 فعالیت خود را از سر می گیرد.


بر این اساس، آزمون ورودی این مرکز تخصصی در نهم خرداد سال جاری برگزار شد که در هریک از رشته های ذکر شده 20 طلبه برای تحصیل در سال تحصیلی 94-1393 جذب خواهند شد، نکته قابل توجه در سال تحصیلی جدید اضافه شدن رشته تخصصی سطح سه کلام اسلامی تحقیقی- تطبیقی است.


طلاب متقاضی تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز در جریان باشند که با توجه به اعلام نتایج پذیرش سراسری مراکز تخصصی و برگزاری امتحانات پایان نیم سال مرکز، مصاحبه علمی با پذیرفته شدگان رشته کلام اسلامی در مقطع سطح 2 پس از ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.


همچنین نظر به این‌که تعداد پذیرفته‌شدگان در رشته‌های شیعه‌شناسی سطح 3 و کلام اسلامی گرایش تحقیقی- تطبیقی سطح 3 به حدنصاب تشکیل دوره نرسیده است، این دوره‌ها در نیم سال اول تشکیل نخواهد شد و پس از آزمون تکمیل ظرفیت و رسیدن تعداد پذیرفته‌شدگان به حد نصاب در نیمسال دوم سال تحصیلی 94-93 از پذیرفته‌شدگان فعلی دعوت به مصاحبه بعمل می آید.


بنابر این گزارش، مرکز تخصصی شیعه‌شناسی علامه امینی(ره) تبریز در نیم سال دوم سال تحصیلی 90-1389 بنا به درخواست آیت‌الله مجتهد شبستری رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و با موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه و نیز بهره‌گیری از اساتید توانمند در حوزه معارف مذهب حقه تشیع، ضمن پذیرش دانش‌پژوه در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 آغاز به کار کرد.


همچنین در نیمسال اول سال تحصیلی 91-1390 با موافقت ضمنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پذیرش رشته کلام اسلامی سطح 2 نیز در این مرکز صورت گرفت و تعدادی دانش‌پژوه نیز در این رشته تحصیل خود را آغاز کردند. نظر به استقبال طلاب جهت ادامه تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی تا پایان سال‌تحصیلی 93-1392 در مجموع سه دوره در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 و دو دوره در رشته کلام اسلامی سطح 2 پذیرش صورت پذیرفته است.


هم اکنون این مرکز ضمن تربیت نزدیک به 60 نفر دانش‌پژوه در رشته‌های تخصصی ذکر شده در حال دریافت مجوز دائم برای رشته شیعه‌شناسی سطح 3 و مجوز موقت برای رشته کلام اسلامی سطح 2 است. همزمان و با موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه، اقدامات لازم جهت پذیرش در رشته کلام اسلامی تطبیقی سطح 3 نیز صورت گرفته است./935/د101/ب

ارسال نظرات