۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۲۳۰۰
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی مطرح کرد:

مشارکت 60 روحانی مبلغ در دوره های تفسیر قرآن در امامزاده های خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان دوره های تفسیر قرآن کریم در 19 امامزاده شاخص این استان با مشارکت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.
جزء خواني قرآن كريم در حرم برادر امام رضا(ع) در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی دوشنبه شب در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور انبوه مردم مؤمن مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: تلاوت قرآن روح و جان انسان را جلا می دهد و تأثیر معنوی آن نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه برای تمامی ماه های سال نیز انسان را بیمه می کند.

 

وی اضافه کرد: تلاوت قرآن و تدبر در آیه های نورانی کلام وحی و در مرحله بعد عمل به آموزه های قرآنی در واقع بهترین امر به معروف و نهی از منکر به شمار می رود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده وقتی فرشتگان و آسمانیان اهل زمین را نظاره می کنند خانه هایی که در آنها قرآن تلاوت می شود همانند ستاره می درخشند و ملائک با انگشت خانه های محل برگزاری محافل قرآنی را به یکدیگر نشان می دهند.

 

به گفته وی این روایت اشاره به جایگاه والای قرآن در زندگی انسان دارد و ماه رمضان نیز به واسطه آن که بهار قرآن است؛ بهترین فرصت برای تلاوت این کتاب آسمانی و بهره گیری از آموزه های الهی آن محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این اداره کل در راستای تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال، اظهار داشت: از ابتدای ماه رمضان هر روز مراسم جزء خوانی قرآن کریم در هفت امامزاده شاخص این استان با حضور قاریان برجسته قرآن کریم و مردم روزه دار برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که این مراسم ها هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه تا افطار برگزار می شود، اضافه کرد: در بجنورد این مراسم در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و با پخش زنده از سیمای مرکز خراسان شمالی، شبکه اترک برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی حرم مطهر امامزاده های حمزه رضا(ع) در شیروان، سیدجعفر(ع) سیاهدشت و محمد(ع) روستای چوکانلو در شهرستان فاروج، امامزاده سیدجعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان های گرمه و جاجرم را از دیگر امامزاده هایی ذکر کرد که مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه در آنها برگزار می شود.

 

به گفته وی همچنین محافل انس با قرآن کریم نیز از هجدهم تا بیست و دوم ماه رمضان به مدت پنج شب در 18 محل با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در شهرستان های مختلف این استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان در راستای ترویج قرائت و تفکر در آیه های قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان دوره های تفسیر قرآن کریم در 19 امامزاده شاخص این استان با مشارکت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به این که برنامه های مزبور در قالب طرح های نشاط تابستانی و ضیافت الهی و در راستای رهنمون های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی برگزار می شود، افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و ماه مبارک رمضان طرح نشاط معنوی در 32 امامزاده و ضیافت الهی نیز در 29 بقعه متبرک خراسان شمالی آغاز شده است.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر دو قطب زیارتی مشهد مقدس و سیاحتی شمال کشور واقع شده، 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات