۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۱۲۳۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

ایمان به هدف، مهم ترین شرط برای رسیدن به سعادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، رسیدن به پیروزی و سعادت را در گرو پایبندی به سه شرط دانست و گفت: «ایمان به هدف» یکی از اساسی ترین شروط برای رسیدن به سعادت و موفقیت است.
حجت الاسلام صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل راه و شهرسازی این استان، رسیدن به پیروزی و سعادت را در گرو پایبندی به سه شرط دانست و گفت: «ایمان به هدف» یکی از اساسی ترین شروط برای رسیدن به سعادت و موفقیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به پیروزی امام حسین(ع) در روز عاشورا، ابراز داشت: کسانی که خود را از مفسرین قرآن و بزرگان آن زمان می دانستند، حضرت را به نرفتن به سمت کوفه تشویق می کردند، اما حضرت بدون ذره ای تزلزل به حرکت خود ادامه دادند؛ چرا که می دانستند رسیدن به هدف، پیروزی حقیقی است و هدف امام حسین(ع) احیای دین و رسوایی بنی امیه بود که تحقق یافت.

 

وی با اشاره به این که «برنامه ریزی دقیق» دومین اصل در رسیدن به موفقیت و پیروزی است، ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت بسیار حساب شده و دقیق بود، اتمام حجت حضرت با یارانشان، آوردن زنان و کودکان با خود، سخنان حضرت در روز عاشورا و قبل از آن، نمایان‌گر برنامه‌ریزی درست و سنجیده بود.

 

مدرس حوزه علمیه قم، «استقامت» را سومین اصل برای رسیدن به پیروزی برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به هدف بزرگ با سختی فراوان همراه است، همه انبیا و اولیای الهی متحمل سختی ها و رنج های بسیاری شدند و به اهداف بزرگی دست یافتند که با ظهور امام زمان(عج) این اهداف تکمیل می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به وجود انواع تهدیدها نسبت به شیعیان قبل از ظهور حضرت حجت(عج)، اضافه کرد: شیعیان حقیقی کسانی هستند که از تهدید ها نهراسند و بر سر اعتقاد خود مبنی بر پایبندی به راه ولایت ثابت قدم بمانند؛ شیعه ای می تواند امام زمانش را همراهی کند که از مرگ ترسی نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: هرکس که اهل استقامت باشد، هنگام مرگ 14 معصوم(ع) را بر بالینش می بیند و به همین خاطر مؤمن هیچ کراهتی از مرگ ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت بزرگ بانوی اسلام، حضرت خدیجه کبری(س)، این بانو را الگویی کامل برای همه زنان بیان کرد و افزود: حضرت خدیجه (س) انسانی است که در تجارتش به دنبال ربا و سودهای نامشروع نبوده و حتی القابی پیش از ظهور دین اسلام مانند طاهره، سیده زنان و مبارکه برای ایشان ذکر شده که این القاب پیش از اسلام و پیش از این که پیامبر ظهور و بروز پیدا کند به ایشان داده شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رسول خدا(ص) نشان داد که خدیجه کبری(س) انسان ممتازی از نظر اخلاقی و اجتماعی در بین اقوام آن زمان بود که به خوبی، نیکی، شرافت و پاکدامنی از ایشان یاد می‌شود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که زندگی حضرت خدیجه(س) سراسر درس است، گفت: ایشان با رسول خدا(ص) ازدواج کرد؛ چرا که فرد پاکدامن، امانتدار، راستگو و گوهری با نام محمد امین پیدا کرده بود.

 

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در وضعیتی که پیامبر اسلام(ص) مورد آزار و اذیت کفار، منافقان و مشرکان بود، به عنوان نخستین زن به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به حمایت‌های حضرت خدیجه(س) از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت خدیجه(س) از نظر روحی پیامبر اکرم(ص) را مورد حمایت قرار می‌داد و پشتیبان ایشان از نظر روحی و عاطفی بودند و رسول خدا (ص) با پشتیبانی حضرت خدیجه(س) می‌توانست در برابر کفار، دشمنان و منافقان مقاومت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت دیگر حضرت خدیجه(س) از رسول خدا(ص) مادی بود و این سرمایه اسلام را بارور کرد و ترویج داد و سفرهای مسلمانان را تسهیل کرد و رسول خدا(ص) توانست با این سرمایه، اسلام را ترویج و گسترش دهد.

 

این مدرس حوزه علمیه با بیان این که عمر حضرت خدیجه(س) پربرکت بود، گفت: حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اکرم(ص) و مادر حضرت فاطمه(س) شدند و در حقیقت این ظرفیت را داشت که کوثر را به دنیا آورد و پرورش دهد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) فردی عاقل و دور اندیش بود و به عنوان بانوی پشتیبان پیامبر اسلام(ص) توانست این زندگی را به درستی مدیریت کند.

 

وی یادآور شد: حضرت خدیجه (س) حق بزرگی بر گردن اسلام، مسلمانان و مؤمنان دارد؛ چرا که سرمایه عمر و زندگی، خرد و اندیشه او سبب شده بود که دین اسلام گسترش و ترویج پیدا کند./9457/پ201/ب

ارسال نظرات