۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۱۲۴۱۳
مدیر حوزه علمیه همدان:

انتظار داریم دولت اقدام عملی برای پاسخ به مطالبات رهبر انقلاب انجام دهد

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل علمی و فرهنگی را مبتنی بر اطلاعات دقیق و حساب شده دانست و گفت: انتظار داریم دولت و مسؤولان محترم اقدام عملی برای پاسخ به مطالبات و رهنمودهای رهبری انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برخی خبرهای منتشر شده در مورد کُند شدن روند علمی کشور، اظهار داشت: این مسأله موجب نگرانی و موضع گیری رهبر معظم انقلاب شده است، چندی پیش نیز ایشان نسبت به مسائل فرهنگی ابراز نارضایتی کردند؛ اینها هشدارهای بسیار مهمی است که باید دولتمردان و به ویژه رییس جمهور این مسائل را دقیق رسیدگی کنند.

 

وی جلوگیری از انحراف در مسائل اصلی نظام را از وظایف مهم رهبر دانست و گفت: قطعا رهبر معظم انقلاب این مسائل کلان را نادیده نمی گیرند، تذکراتی که ایشان در مورد مسائل مختلف کشور مطرح می کنند بر اساس اطلاعات دقیق و حساب شده است؛ امیدواریم مسؤولان مربوطه در عمل و نه تنها در حرف این نگرانی‌ها را برطرف کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان این که اشتباهات دولت در عزل و نصب‌ها به ویژه در دانشگاه‌ها فراتر از انتظار بزرگان بود، ابراز داشت: آیت الله جنتی نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران به این مسأله اشاره کرد اما متأسفانه هنوز اثری از تجدید نظر مسؤولان در این زمینه دیده نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی افزود: برداشت ما از عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال، این است که ایشان می خواستند نا رضایتی خود را از وضع فرهنگی ابراز کنند.

 

وی سیاسی کردن فضای دانشگاه و اهمیت ندادن به مسائل اصلی را دلیل نگرانی رهبر معظم انقلاب دانست و بیان داشت: در دانشگاه مسأله اصلی رشد علمی و از آن مهم‌تر حفظ ارزش‌های اسلامی در کنار پیشرفت علمی است؛ ان شاء الله دست‌اندرکاران این امر با همین تذکرات پدرانه و دردمندانه رهبر معظم انقلاب تجدید نظر خواهند کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین آسیب‌هایی که سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها به جامعه تحمیل می کند پرداخت و گفت: در دوران اصلاحات شاهد بودیم که در چندین دانشگاه کشور این کارها موجب زد و خورد و تنش های فیزیکی شد؛ واضح و روشن است که وقتی مسائل سیاسی را به متن دانشگاه بیاوریم و افکار دانشجویان را به این طرف و آن طرف سوق دهیم، نتیجه‌اش خدشه‌دار شدن امنیت دانشگاه‌ها خواهد بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با تأکید بر این که تا در فضای دانشگاه‌ها امنیت نباشد، پیشرفت علمی نیز نخواهد بود، تصریح کرد: این آفت بزرگی است که موجب اُفت علمی دانشجویان می شود و حتی ممکن است مانند دوران اصلاحات این مسائل به بیرون کشیده شود و بین مردم سر و صدا و دو دستگی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با توجه به سوء برداشت برخی جریانات سیاسی از این تذکرات، تأکید کرد: ما نمی گوییم انتقاد سازنده نباید کرد برخی این مسائل را خلط می کنند و می گویند دانشجو، استاد و مردم باید بتوانند حرف‌شان را بزنند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و بسیاری از دلسوزان نظام که چنین تذکراتی می دهند خود از منتقدان هستند؛ اما انتقاد سازنده و بازدارنده از انحراف‌هایی که ممکن است دست آویز مسائل سیاسی قرار گرفته و مانع پیشرفت کشور شود./928/ت302/ج

ارسال نظرات