۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۱۲۴۲۱

اطعام بیش از 3 هزار نیازمند در آستانه مقدس امام زاده حسین بن موسی الکاظم شهرستان طبس

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تعداد زیادی از نیازمندان در جوار امام زادگان شاخص و بقاع متبرکه استان اطعام شده اند، گفت: تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر از نیازمندان شهرستان طبس در جوار بقعه مبارک امام زاده حسین بن موسی الکاظم طبس اطعام شده اند.
امام زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، ‌مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ‌پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که اطعام نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه در جوار امام زادگان ادامه دارد، گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر از نیازمندان شهرستان طبس در جوار بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان اطعام شده اند.

 

وی افزود: علاوه براین دوره های حفظ قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه خراسان جنوبی آغاز شده و تا کنون بیش از سه هزار نفر در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که دوره های حفظ قرآن کریم در جوار امام زادگان از 24 خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا دوم مرداد ماه ادامه دارد،‌گفت: استقبال دانش آموزان و جوانان خراسان جنوبی از دوره های آموزشی حفظ قرآن کریم در جوار امام زادگان بسیار خوب بوده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان تعداد زائران امام زادگان بیشتر شده است، گفت: برگزاری مراسم جز خوانی در امام زادگان حال هوای معنوی و بسیار خاصی به فضای آستانه مقدس امام زادگان استان بخشیده است.

 

وی استقبال جوانان و نوجوانان از ایستگاه های ارائه محصولات فرهنگی در جوار امام زادگان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در قالب طرح نشاط معنوی در جوار امام زادگان کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن، سبک زندگی، مدیحه‌سرایی، نقاشی، خوشنویسی، کامپیوتر، زبان انگلیسی و فوتسال برای جوانان و نوجوانان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی در حال برگزاری است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از اطعام بیش از هزار نفر از نیازمندان در جوار امام زادگان شاخص شهرستان نهبندان خبرداد و ‌گفت: ضیافت افطاری نیازمندان در امام زادگان با کمک خیران برگزار شده و در سال جاری با کمک خیران میزان ضیافت های افطاری و اطعام نیازمندان در مقایسه با سال قبل در جوار امام زادگان رشد چشمگیری داشته است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که پیش بینی می شود با پایان طرح حفظ قرآن کریم در جوار امام زادگان بیش از چهار هزار نفر در سطح استان از دوره های حفظ قرآن کریم بهره مند شوند، گفت: برگزاری طرح حفظ قرآن کریم در جوار امام زادگان یکی از طرح های موفق اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق بخشیدن به نهضت ملی حفظ قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی مانند فوتسال، ‌فوتبال، شطرنج و والیبال در جوار امام زادگان همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت:‌ استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه های ورزشی اداره کل اوقاف و امور خیریه در جوار امام زادگان بسیار خوب بوده است و امسال برنامه های ورزشی یکی از برنامه های محوری طرح نشاط معنوی در جوار امام زادگان هستند./968/پ202/ب

ارسال نظرات