۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۴۵۳
امام جمعه ارومیه:

روحانیان مردم را با آثار زکات آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه، گفت: آشنایی مردم با زکات، فواید و آثار آن در زندگی یکی از وظایف اساسی روحانیان و مسؤولان استانی و کشوری است تا به وسیله آن جامعه را به سوی جامعه الهی سوق دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه عصر امروز در دومین جلسه شورای زکات که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دلایل واجب شدن امر زکات از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان است چرا که کمک به نیازمندان سیره و روش پیامبر و ائمه اطهار بوده است.

 

وی افزود: آشنایی مردم با زکات، فواید و آثار آن در زندگی یکی از وظایف اساسی روحانیان و مسؤولان استانی و کشوری است تا به وسیله آن جامعه را به سوی جامعه الهی سوق دهند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به احادیثی از ائمه اطهار در خصوص عواقب اخروی عدم پرداخت زکات اشاره کرد و ادامه داد: همانند هدف اقامه نماز، امر زکات نیز سبب رهایی انسان از آتش دوزخ و شکرگزاری نعمت های لایزال الهی می شود.

 

وی اضافه کرد: تمامی مسؤولان استانی باید در صدد هدایت جامعه به پرداخت زکات شرعی باشند که در این خصوص رسانه های استانی می توانند با تولید برنامه هایی با محتوای زکات در فراگیر شدن سریع این امر کمک کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که روحانیان نیز می توانند با استفاده از روش های نوین تبلیغی در این راستا تلاش کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که تمامی مسؤولان و مردم بتوانند در این امر تلاش کنند می توان جامعه را یک جامعه الهی دانست.

 

وی در ادامه به ضرورت حل مشکل پرداخت مشوق های زکات از سوی مسؤولان اشاره کرد و گفت: در این راستا استاندار آذربایجان غربی بودجه مناسبی برای حل این مشکل و کمک در راستای همه گیر شدن این امر تخصیص داده است.

 

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: ساماندهی وضعیت زکات فطریه در جهت لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هزینه کرد زکات فطریه در زمینه رفع مشکل تهی دستان و نیازمندان جامعه و رعایت مسائل شرعی از سوی مردم و مسؤولان امر یکی از اولویت های اصلی و اساسی شورای زکات استان است.

 

گفتنی است در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورا گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود را در این خصوص ارائه دادند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات