۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۱۲۴۷۶

سند چشم انداز دانشگاه امام صادق رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ طی مراسمی با حضور اساتید و مسؤولان دانشگاه امام صادق(ع) از سند چشم انداز این دانشگاه رونمایی شد.
دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سند چشم انداز دانشگاه امام صادق(ع) شامگاه چهارشنبه هجدهم تیرماه با حضور اساتید و مسؤولان در این دانشگاه رونمایی شد.

براساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام میرلوحی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) پیوند حوزه و دانشگاه و شجره مبارکه دانشگاه امام صادق(ع) را خلاصه حیات آیت‌الله مهدوی کنی دانست و گفت: ایشان همیشه محکم و استوار دیگرانی که از نظر روحیه دچار مشکل می‌شدند را روحیه می‌داد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ایشان را نخست مادر اسلام و یکی از مظلومان تاریخ اسلام مطرح کرد و گفت: ایشان که 80 هزار شتر در اموال‌شان نوشته‌اند، در شعب ابی‌طالب از شدت گرسنگی و تشنگی به شهادت رسیدند و هیچ توقعی از پیامبر(ص) نداشتند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که وفا و صفای حضرت خدیجه(س) نسبت به پیامبر اکرم(ص) بی نظر بود، ابراز داشت:  شیعه و سنی بیش از 300 فضیلت برای حضرت خدیجه(س) نقل کرده‌اند.

بر پایه این گزارش در این مراسم آیت‌الله باقری کنی و حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی از سند چشم‌انداز دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی کردند.

نادر جعفری، مدیرکل طرح و برنامه دانشگاه امام صادق(ع) در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سند چشم انداز را مکملی برای بیانیه رسالت دانشگاه امام صادق(ع) دانست و گفت: دانشگاه قبلا جهت حرکتش را از طریق بیانیه رسالت روشن کرده است، اکنون با سند چشم انداز افقی را هم پیش روی فعالیت‌هایش روشن می‌کند که انشاالله بتواند به عنوان دانشگاه اسلامی مرجع فعالیت‌هایش را سامان دهد.

وی با بیان این‌که سند دومی که رونمایی شد، اهداف کلان دانشگاه بود، ابراز داشت: دانشگاه‌ها معمولا در چند زمینه هدف کلان برای خودشان تعیین می‌کنند که عموما تولید علم و تربیت نیروی انسانی مدنطر دانشگاه‌ها است، ما علاوه بر این دو هدف، هدف سومی را هم داریم که آن ارائه الگوی یک دانشگاه اسلامی است، این سه هدف، اهداف کلان دانشگاه هستند که به انضمام سند چشم انداز، مسیر برنامه‌های آتی دانشگاه را روشن می‌کنند. /956/پ202/ج

ارسال نظرات