۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۲۴۸۴
با هدف ارتقای شاخص های قرآنی طلاب؛

طرح «ضیافت نور» در 5 حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری طرح ضیافت نور در 5 حوزه علمیه در سطح استان با هدف ارتقای شاخص های قرآنی طلاب و تقویت بنیه های دینی به همراه بهره مندی بهتر طلبه ها از فضای معنوی رمضان از جمله اهداف این طرح است.
حجت الاسلام مرداني ، معاون تبليغ حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در شهرکرد، در تشریح برنامه های دینی و فرهنگی ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان به عنوان ماه نزول قرآن یکی از بهترین ماه های سال است که طبق روایت های متعددی در این ماه پربرکت درهای بهشت گشوده شده و شیاطین در غل و زنجیر به سر می برند.

 

وی تلاش مبلغان در ماه رمضان را مؤثر دانست و افزود: مؤمنان و بندگان الهی با آماده ساختن قلوب خود در ماه مبارک رمضان بیشتر پذیرا و آماده دریافت مفاهیم دینی و معنوی از سوی مبلغان اعزامی در سراسر استان هستند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، برگزاری طرح هجرت بلند مدت در مناطق روستایی و شهری را از اهم اقدامات تبلیغی مبلغان در طول سال عنوان کرد و افزود: فعالیت 60 مبلغ ثابت در حسینه ها و مساجد توانسته در پاسخگویی به احکام و شبهات دینی مؤثر عمل کند.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: طرح بینات یکی دیگر از طرح های تبلیغی حوزه علمیه است که در مناسبت های مختلف دینی و مذهبی بصورت کوتاه مدت در طول سال با اعزام طلبه های معمم پایه های 5 و 6 در مراکز و اماکن مذهبی در امر تبلیغ فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام مردانی، اجرای گروه منتظران مصلح را از دیگر طرح های تبلیغی در سطح شهرکرد عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه های پرسش و پاسخ با حضور مبلغان و روحانیان در نقاط مختلف شهرکرد توانسته در پاسخگویی به مسائل و احکام شرعی مردم مورد استقبال قرار گیرد.

 

وی همچنین دعوت از اساتید قرآنی و روحانیان حافظ کشوری در استان را از جمله برنامه های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: برگزاری طرح ضیافت نور در 5 حوزه علمیه در سطح استان با هدف ارتقا شاخص های قرآنی طلاب و تقویت بنیه های دینی به همراه بهره مندی بهتر طلبه ها از فضای معنوی رمضان از جمله اهداف این طرح است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این طرح در قالب روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن و تصحیح قرائت نماز تا پایان ماه رمضان در دو نوبت در مدارس علمیه شهرکرد، فارسان، بروجن، فرخشهر و لردگان برگزار می شود./9457/ت303/ب

ارسال نظرات