۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۲۵۱۵

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکبر بیگلری به عنوان دادستان ویژه روحانیت غرب کشور معرفی شد.
دادستان ویژه روحانیت غرب کشور معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، سه شنبه شب در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام بیگلری به عنوان دادستان ویژه روحانیت غرب کشور در همدان معرفی شد.

 

حجت الاسلام بیگلری در این مراسم خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر طلاب جوان فاضل و عالم در حوزه های علمیه در حال تحصیل هستند، نسل جوان حاضر در حوزه های علمیه علاوه بر آموختن علم و معرفت به مسایل و دانش های روز نیز مسلط هستند.

 

 وی ادامه داد: فلسفه تشکیل حوزه علمیه جلوگیری از ورود افراد ناباب با مطامع مورد نظر دشمن در بدنه جامعه روحانیت است.

 

حجت الاسلام بیگلری تأکید کرد: انقلاب اسلامی ثمره سالها مجاهدت و تلاش جامعه روحانیت است بر همین اساس حفظ این نظام به تمامی مرم به خصوص روحانیون واجب است، از طلاب و روحانیون درخواست داریم کارکنان و فعالان در دادگاه ویژه روحانیت را در دستیابی به اهداف ترسیم شده که خط مشی ها و خواسته های نظام است یاری دهند.

 

 دادستان سابق روحانیت غرب کشور نیز در این مراسم گفت: جایگاه و مقام قضا در اسلام بسیار بالا است چون قضات وظیفه اجرای عدالت را عهده دار هستند.

 

 حجت الاسلام اکبر ابراهیمی خاطرنشان کرد: عوامل انگلیس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای زمین گیر کردن نظام طرح از بین بردن روحانیت بوسیله روحانیت را کلید زدند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پی بردن به توطئه های دشمنان نظام در اقدامی پیشدستانه نهادی با عنوان دادگاه ویژه روحانیت را بنا نهادند.

 

 وی با ذکر اینکه با متخلفان بدون مماشات و با جدیت برخورد می شود افزود: برخورد قاضی باید مصلحانه باشد به گونه که زمینه اصلاح فرد خطاکار را فراهم نماید.

 

 دادسرای ویژه روحانیت غرب کشور، استان های همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام را پوشش می دهد./967/د102/ب

ارسال نظرات