۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۱۲۵۱۷

بیش از 150 مبلغه در ایام رمضان در لرستان فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی امور بانوان تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت بیش از 150 مبلغه ویژه ماه مبارک رمضان در لرستان خبر داد.
خانم قاسمي ، کارشناس فرهنگي امور بانوان سازمان تبليغات اسلامي لرستان

ناهید قاسمی، کارشناس فرهنگی امور بانوان تبلیغات لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت مبلغان در ماه مبارک رمضان در استان لرستان، بیان داشت: بیش از 150 مبلغه نیز در ایام رمضان به امر تبلیغ می پردازند.

وی با بیان این که این تعداد مبلغه بومی و غیر بومی هستند، افزود: بانوان مبلغه در مساجد، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، جلسات قرآن‌های خانگی، هیأت مذهبی بانوان، مؤسسات خانه‌های قرآنی شهری و روستانی به امر تبلیغ می‌پردازند.

قاسمی عنوان داشت: ارتقا دانش و آگاهی بانوان در زمینه احکام نماز، روزه، غسل، مسائل شرعی، تبیین جایگاه مذهبی، توجه به مسائل اسلام و ارزش آن در زندگی از جمله اهداف اعزام مبلغان خواهر است.

وی در ادامه انجام عبادات، برگزاری برنامه احکام و اخلاق در این ایام را از دیگر وظایف خواهران مبلغه دانست و افزود: بانوان طلبه بسیاری از خرافات رواج در جامعه را شناسایی و در جهت رفع خرافات برنامه ریزی می کنند.

کارشناس فرهنگی امور بانوان تبلیغات لرستان در ادامه با اشاره به توانمندی خواهران مبلغ، یادآور شد: این مبلغان دارای سطح دو حوزوی و سابقه فعالیت هستند که پس از برگزاری جلسه توجیهی به مناطق گوناگون در لرستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: الویت اعزام خواهران مبلغ براساس توانمندی، بومی بودن آنان، دارای پرونده تبلیغی، فارغ التحصیل بودن از حوزه های علمیه و دارای سابقه تبلیغی بیش از دو سال انجام شده است.  

قاسمی با اشاره به اماکن اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: این اماکن شامل جلسات خانگی، هیأت مذهبی، کانون ها، مؤسسات قرانی، حسینیه ها و مساجد هستند.

کارشناس فرهنگی امور بانوان تبلیغات لرستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت، خاطرنشان کرد: بسته های تبلیغی به عنوان ایران جوان بمان، که شامل هفت کتاب و مجله است، در اختیار مبلغات قرار گرفته است./9451/ت303/ب

ارسال نظرات