۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۱۲۵۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

شادمانی مومن در ماه خدا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد گفت: در روایت بیان شده است برای انسان روزه دار دو شادمانی وجود دارد، اول در هنگام افطار که شخص احساس راحتی و سبکی می کند زیرا وظیفه اش را انجام داده است، دوم هنگام ملاقات با خداوند.
شادمانی مومن در ماه خدا مشهود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، سخنران مسجد مقدس جمکران، در اولین روز از دهه دوم ماه مبارک رمضان با اشاره به آثار ذکر صلوات، گفت: در روایت بیان شده است جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و بشارت داد که هفتاد هزار فرشته بر کسی که بر محمد و خاندان گرامی اش صلوات بفرستد، درود می فرستند و کسی که هفتاد هزار فرشته بر او درود بفرستند اهل بهشت است.

 

وی در ادامه به برخی برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در روایت آمده است اگر مردم فضل و عظمت ماه مبارک رمضان را درک می کردند آرزو می کردند مدت ماه رمضان یک سال باشد، در اصول کافی از امام صادق(ع) نقل شده است کسی که به خاطر خدا در هوای گرم روزه بگیرد و تشنگی به او فشار آورد خداوند هزار فرشته را مامور می کند که صورت آن شخص را مسح کرده و نوازش کنند.

 

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که خداوند به ملائکه می گوید که روزه دار تشنه را آمرزیدم، ابراز داشت: در روایت بیان شده است برای انسان روزه دار دو شادمانی وجود دارد، اول در هنگام افطار که شخص احساس راحتی و سبکی می کند زیرا وظیفه اش را انجام داده است، دوم هنگام ملاقات با خداوند.

 

وی با بیان این که افطار، زمان استجابت دعا است، اظهار داشت: در روایات آمده است هنگام سجده، زمان گرسنگی و هنگام گریه از بهترین زمان ها برای استجابت خواسته ها است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان سخنانش به بیان روایتی از امام رضا(ع) پرداخت و بیان داشت: در زمان رسول اکرم(ص) جوانی بود که در انجام گناه بی باک و جسور بود، روزی از مکانی عبور می کرد نگاهش به مومنی افتاد که در گوشه ای در حال استراحت بود و به خاطر شدت بادی که می وزید لباس هایش کنار رفته و بدنش آشکار شده بود و دیگران مشغول نگاه کردن و تمسخر او بودند.

 

وی در ادامه با بیان این که هیچ وقت نباید از انجام اعمال کوچک دست کشید، اضافه کرد: آن جوان با دیدن آن صحنه بسیار ناراحت شد و بدن آن مومن را پوشاند، هنگامی که آن شخص بیدار شد و ماجرا را فهمید برای آن جوان دعا کرد که خداوند او را هدایت کند و بیامرزد و خداوند این دعا را مستجاب کرد؛ آن جوان توبه کرده و مدتی بعد در یکی از جنگ های زمان پیامبر(ص) به شهادت رسید ./1330/پ202/س

ارسال نظرات