۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۲۵۵۲
با حضور ائمه جماعات؛

همایش بزرگ یاوران مسجد در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یاوران مسجد امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان آمل در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.
همايش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش یاوران مسجد امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان آمل در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در این همایش با بیان این که مساجد همواره منشأ خیرات و برکات زیادی برای جامعه بوده است، گفت: جوانانی که در این محیط تربیت شده اند در برهه های حساس تاریخ اسلام و انقلاب به مسلمانان خدمات ارزنده ای انجام دادند.

 

وی با تاکید بر این که کارکردهای فعلی مساجد برای مشخص شدن ظرفیت های آنها کافی نیست، خاطرنشان کرد: مساجد در حال حاضر در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی خدمات مختلفی را به جامعه اسلامی ارائه می دهند، اما این مقدار از فعالیت ها برای نمایش ظرفیت های فرهنگی مساجد کافی نیست و باید در کارکردهای آن ها بازنگری صورت گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل، بیان داشت: تکریم مسجد تکریم نماز است و اگر فریضه نماز بیش از این در جامعه تثبیت شود بسیاری از گناهان و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند از جامعه اسلامی رخت خواهد بست.

 

حجت الاسلام رمضانی به نقش تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی به عنوان یکی از مطالبات چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری نظام چند سالی است که مسأله سبک زندگی را مطرح کرده‌اند و مساجد با توجه به نقشی که در تحقق رهنمودهای ایشان بر عهده دارند به دنبال ارائه الگو در این خصوص بوده‌اند.

 

وی جهت گیری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مساجد در جهت معرفی و تبیین این سبک زندگی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: جهت گیری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مساجد در جهت تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی نکته مهمی است که نباید به سادگی از مقابل آن عبور کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که در برنامه چشن انداز 20 ساله نظام اعزام روحانی باید از مسیر اداره تبلیغات اسلامی صورت گیرد، یادآورشد: این اداره برای ماه مبارک رمضان  230 روحانی را برای رفتن به مساجد ساماندهی کرده است که از این بین 60 روحانی به حکم دفتر تبلیغات از قم به شهرستان اعزام شده و 170 روحانی بومی از شهر آمل هم برای اعزام به مساجد شهرستان سازماندهی شدند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به ساخت خانه های عالم برای سکونت روحانی در روستاها، اظهارداشت : اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهایی که خانه عالم ندارند می توانند با تهیه زمین به مساحت 200 متر وانتقال آن به این اداره اقدام کنند.

 

وی، گفت: تاکنون 23 روستا زمین برای ساخت خانه عالم را در اختیار این امر قرار دادند که به نوبت وگرفتن اعتبارات از کمیته برنامه ریزی شهرستان آمل بزودی عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.

 

حجت الاسلام رمضانی درخصوص نحوه تأمین اعتبارات خانه عالم، یادآورشد: از صد درصد اعتبارات پنجاه درصد از سوی دولت و مابقی با مشارکت اهالی و خیران تأمین خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که مساجد پایگاه همه مردم است، خاطر نشان کرد: وحدت بین هیأت امنا وپایگاه های مقاومت می تواند راهگشای بسیاری از کارها باشد و اختلاف سبب دوری مردم از مسجد خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسین محمدیان،  مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه آمل نیز در این همایش با بیان این که ائمه جماعات در مساجد جلودار مردم مومن و با اخلاص بوده و نقش مهمی در برگزاری نمازهای جماعت ایفا می‌کنند، افزود: مؤمنان در مساجد به امامت ائمه جماعات سر به خاک گذاشته و به درگاه خداوند متعال اظهار عبودیت و بندگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام محمدیان  با توصیه به ائمه جماعات، بیان داشت: باید همواره تلاش کنیم خدمت‌ و انجام امور با نیت قرب الهی و برای رضای خداوند متعال باشد زیرا در این صورت است که اجر و پاداش خدمتی که ارائه داده‌ایم را در روز قیامت دریافت می‌کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات