۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۲۶۰۸
آیت الله کعبی:

آیت الله محمدی گیلانی در منصب قضاوت ملاحظه هیچ فردی را نمی کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با اشاره به صلابت و قاطعیت مرحوم آیت الله محمدی گیلانی در قضاوت، گفت: ایشان به حق شایسته دریافت نشانه عدالت بود و حتی در مورد نزدیکان خود نیز عدالت را اجرا کرد.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دیانت، سیاست مداری و اشتغال به عالی ترین درجه قضاوت را از ویژگی های مرحوم آیت الله محمدی گیلانی دانست و اظهار داشت: ایشان به حق برازنده دریافت نشانه عدالت در جمهوری اسلامی بود چراکه قاطعیت و صلابت را با نرم خویی، اخلاق، زهد و پارسایی درآمیخته بود.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله محمدی گیلانی در قضاوت ملاحظه هیچ کس را نمی کرد، گفت: ایشان حتی در مورد نزدیکان خود عدالت را اجرا کرد و نمونه واقعی یک قاضی عادل بود و تمام ویژگی هایی که اسلام برای یک قاضی ذکر کرده است را داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مرحوم آیت الله محمدی گیلانی را از پیشتازان نهضت امام(ره) دانست و گفت: ایشان عمر خود را وقف اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، انقلاب و تقویت نظام جمهوری اسلامی کرد و در مبارزات انقلاب سهم بسیاری داشت.

آیت الله کعبی در تشریح خدمات آن مرحوم، ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب در منصب نظام شورای قضایی، به عنوان فقیه و دبیر شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه کرد.

وی در تشریح بعد علمی و معنوی آیت الله محمدی گیلانی، گفت: ایشان فیلسوف، فقیه و استاد برجسته اخلاق حوزه های علمیه بود؛ شخصیتی بسیار ارزشمند در بعد سیر و سلوک داشت و از شاگردان بزرگ مکتب امام(ره) و علامه طباطبایی در حکمت و تفسیر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آثار علمی ارزشمندی از آیت الله محمدی گیلانی به جای مانده است، گفت: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی کتاب هایی با موضوعات فقهی، اخلاقی، فلسفی و معارف اهل بیت(ع) دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ارتحال ایشان را ثلمه بزرگی برای حوزه های علمیه، عالم فقاهت و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: امیدواریم فضلا و اساتید بتوانند به برکت الطاف و عنایات اهل بیت(ع) جای خالی این بزرگان را به نحو احسن پر کنند.

آیت الله کعبی درگذشت فقیه مجاهد، عالی قدر و عالم ربانی آیت الله محمدی گیلانی را به ساحت قدس بقیة الله اعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و عموم مردم به ویژه اهالی گیلان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفت./928/ت302/ج

ارسال نظرات