۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۱۲۶۴۹

13 نمایشگاه قرآنی در سراسر کشور برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 13 نمایشگاه استانی علوم و معارف قرآنی در نقاط مختلف کشور برپا می شود.
نمايشگاه قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در افتتاحیه نمایشگاه قرآن تبریز با اشاره به برنامه ها و سیاست های قرآنی این وزارتخانه، اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان 13 نمایشگاه استانی علوم و معارف قرآنی در نقاط مختلف کشور برپا می شود.


وی ادامه داد: برخی از این نمایشگاه ها گشایش یافته و آماده بازدید علاقه‌مندان است و برخی دیگر در شب های آینده ماه رمضان برپا می شوند، در حقیقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های متنوع قرآنی برای شب های رمضان تدارک دیده که بتواند زمینه را برای آشنایی عموم با معارف قرآنی فراهم آورد.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که عمل به آیات الهی مقدمه انس با قرآن کریم است، تصریح کرد: لازمه تدبر در قرآن، عمل به آموزه های قرآنی در جامعه است، از این رو همگان وظیفه داریم ابتدا قرآن را خوب بشناسیم و سپس به آن رهنمودهای قرآنی عامل باشیم.


حجت الاسلام حشمتی برگزاری نمایشگاه قرآن را بهترین روش برای تدبر و عمل به این کتاب آسمانی عنوان کرد و گفت: مادامی که دستمان از آستین قرآن و اهل بیت کوتاه نشود، همواره در سایه تعالیم قرآنی جامعه ای زنده و به دور از گمراهی خواهیم داشت.


وی با اشاره به رسالت فعالان و هنرمندان قرآنی در قبال جامعه افزود: وظیفه هنرمندان این است که بهترین جلوه ها و آثار قرآنی را ارایه دهند، خادمان قرآن و اهل بیت(ع) نیز به‌گونه ای عمل کنند که قرآن و اهل بیت(ع) در قیامت شفیع آنها باشند.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که قرآن عظیم ترین و مستحکم ترین پشتوانه زندگی دنیوی و اخروی انسان هاست، اظهار داشت: مهم ترین نیاز جوامع بشری، عمق بخشی و کیفیت دادن به تحقیقات علمی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه براساس رهنمودهای قرآن است.


وی با بیان این‌که پاسخ تمام سؤالات معنوی و روحی و حتی نیازهای مربوط به نظام زندگی مادی و سیاسی بشر در قرآن کریم است، گفت: فاصله گرفتن از مفاهیم و معارف عمیق قرآن موجب انحراف جوامع بشری است، اینک زمان آن رسیده که با بازگشت به قرآن کریم، قرآن را از کنج طاقچه ها و گوشه مساجد به صحنه واقعی زندگی بیاوریم.


جبارزاده با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه قرآن کریم تبریز اظهار داشت: گشایش این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، فرصتی ارزشمند و مغنتم برای عموم جامعه برای بهره مندی از معارف قرآنی و همچنین گسترش دامنه معرفت آموزه های مصحف شریف در سطوح مختلف فردی و اجتماعی است.


بنابر این گزارش، نمایشگاه بزرگ قرآن تبریز با شرکت حدود 30 ناشر و حدود 40 موسسه نرم افزار قرآنی از 18 تا 24 تیر ماه جاری از ساعت 18 تا 23 در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی این شهر در فضایی به مساحت شش هزار و 500 مترمربع آغاز به کار کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات