۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۱۲۶۵۲

نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تبریز با شرکت حدود 30 ناشر مکتوب و حدود 40 مؤسسه نشر الکترونیکی در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.
افتتاح نمايشگاه قرآن تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه بزرگ علوم و معارف قرآنی تبریز با شرکت 30 ناشر مکتوب و حدود 40 مؤسسه نشر الکترونیکی در عرضه نرم افزارهای قرآنی با فضایی بالغ بر 6500 مترمربع در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.


بنابر این گزارش، 15 برنامه جنبی متنوع در بخش های مختلف چهار کمیته فرهنگی، هنری، نشر مکتوب و نشر الکترونیک در این نمایشگاه برگزار می شود که عموم علاقه‌مندان می توانند تا 24 تیر از ساعت 18 تا 23 از برنامه های مختلف این نمایشگاه بهره مند شوند.


بخش کودک، سرای اهل قلم، بخش دانش آموزی، محفل انس با قرآن، اکران فیلم، بخش آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب و غرفه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تصویرگری قصص قرآنی، کارگاه های زنده هنری، ارایه آثار هنری و کتابت گروهی قرآن توسط 600 خوشنویس با خودکار از جمله برنامه های نمایشگاه قرآن تبریز است.


میرهادی قره سید رومیانی، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام حشتمی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: قرآن در کنار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متضمن سعادت دنیا و آخرت انسان است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که توطئه دیرین دشمنان اسلام جدایی میان قرآن
و عترت بوده است، خاطرنشان کرد: قرآن بدون اهل بیت(ع) موجب ایجاد داعش و اسلام آمریکایی می شود، قرآن بی ولایت و ولایت بی قرآن انحراف به دنبال خواهد داشت.


وی با تأکید بر رسالت حوزه های علمیه در ترویج نورانیت اهل بیت(ع) و قرآن کریم، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و توسعه حوزه های علمیه امروز شاهد گسترش علوم و معارف قرآنی در سراسر کشور هستیم، دشمنان بدانند که رسالت قرآنی حوزه های علمیه تشیع هیچگاه تعطیلی ندارد.


قره‌سید با بیان این‌که تلاوت آیات قرآن، موجب نورانیت دل و جان می شود، افزود: قرآن مایه سعادت و هدایت بشری است، اما باید توجه داشت که نورانیت قرآن تنها با تمسک به مفسران حقیقی آیات الهی که همان اهل بیت عصمت و طهارت هستند، موجب بصیرت خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: مولای متقیان حضرت علی(ع) قرآن ناطق، تفسیر قرآن و خود قرآن است، در حقیقت قرآن با حضرت امیر زیباست و ما با پرچم ولایت علی(ع) نفس می‌کشیم، بصیرت قرآنی که اهل بیت(ع) به یقین بهترین و زیباترین هدایت برای سعادت در دنیا و آخرت است./935/پ203/ب

ارسال نظرات